خانه / افغانستان / کاهش نگرانی‌ها از آلودگی هوا با ریزش نخستین برف امسال در نقاط مختلف کشور

کاهش نگرانی‌ها از آلودگی هوا با ریزش نخستین برف امسال در نقاط مختلف کشور

مسوولان اداره ملی حفاطت از محیط زیست، بارندگی در فصل زمستان را برای کاهش مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی موثر دانسته و میگویند که ریزش برف و باران احتمال خشکسالی در کشور را نیز کم کرده است.

 در همین حال شماری از شهروندان از ریزش برف و باران در کابل و دیگر ولایات ابراز خرسندی کرده و آن‌را را برای کاهش آلودگی هوا موثر می دانند.

 این در حالیست که بر اساس معلومات دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد(OCHA)، افغانستان چهارمین کشور از جمله ده کشور جهان می‌باشد که در معرض تهدید تغییرات اقلیمی قرار دارند و عدم بارندگی در فصول مناسب در این کشور به وخامت اوضاع افزوده است.

شماری از شهروندان از ریزش نخستین برف و باران امسال در کابل و دیگر ولایات خوشحال اند و آن‌را را برای کاهش آلودگی هوا موثر می دانند.

اما سوال اینجاست که این پدیده چقدر برای کاهش مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی در کشور و برای کاهش آلودگی هوا به ویژه در شهر کابل، موثر بوده و تا چه حدی از احتمال مواجه شدن به خشک سالی کاسته است؟

 مسوولان اداره ملی حفاطت از محیط زیست، بارندگی در فصل زمستان را برای کنترول تغییرات اقلیمی موثر دانسته و می گویند که ریزش برف و باران احتمال خشکسالی در کشور را نیز کم کرده است.

روح الله امین؛ رییس بخش تغییرات اقلیمی اداره ملی حفاطت از محیط زیست در این مورد می گوید:” عدم بارندگی مشکلات زیادی را به وجود می آورد که از آن جمله می‌توان به ذوب شدن یخچال ها که آب های سطحی از آن سرچشمه می گیرد، نبود فرش نباتی، کاهش محصولات زراعتی، خشک سالی و دیگر مشکلات اشاره کرد.”

امین می افزاید: در صورتی که بارندگی در سراسر کشور به شکل منظم ادامه پیدا کند، سبب مدیریت درست آب، افزایش ساحات سبز، تقویه علفچرها و فرش نباتی و نیز سبب کاهش آلودگی هوا می شود.

 در همین حال، شریف الله یکتن از باشندگان شهر کابل می گوید: ” هوا صاف شده است پیش از این در شهر کابل از شام به بعد به دلیل هوای آلوده گشت و گذار نا ممکن شده بود. امیدوارم که این اولین و آخرین برف در کابل نباشد.”

خوش‌بینی ها از ادامه ریزش برف و باران در کشور در حالی مطرح می گردد که بر اساس معلومات دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد(OCHA)، افغانستان چهارمین کشور از جمله ده کشور جهان می‌باشد که در معرض تهدید تغییرات اقلیمی قرار دارند و عدم بارندگی در فصول مناسب در این کشور به وخامت اوضاع افزوده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*