خانه / افغانستان / پنج خبرنگار برنده جایزه خبرنگار سال افغانستان شدند

پنج خبرنگار برنده جایزه خبرنگار سال افغانستان شدند

مرکز خبرنگاران افغانستان در یازدهمین دور جایزه سالانه، پنج خبرنگار را به‌گونه مشترک به‌ عنوان «خبرنگار سال» ۱۴۰۲ اعلام کرد.

بر مبنای اعلام نتیجه هیئت داوران این برنامه رقابتی، فریدالله محمدی، میترا مجیدی و نصیراحمد صالحی خبرنگاران طلوع نیوز در کابل و فراه، محمد طاهراحمدی خبرنگار نشریه رخشانه و محمد امین کاوه خبرنگار روزنامه هشت صبح با کسب بیشترین امتیاز، به طور مشترک جایزه خبرنگار سال را بدست آورده‌اند.

مراسم اهدای این جایزه جمعه‌شب، 17 حمل در بروکسل به صورت آنلاین و حضوری برگزار شده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که در این رقابت بیش از ۵۰ رسانه ملی و محلی شرکت کردند.

بنابر نتیجه ارزیابی هیئت داوران این رقابت، مصاحبه اختصاصی فریدالله محمدی از طلوع‌نیوز با ملا محمد یعقوب وزیر دفاع ا.ا و گزارش میترا مجیدی از طلوع‌نیوز در مورد کودکان کار در کابل برنده این جایزه شدند.

برندگان دیگر این جایزه، گزارش نصیراحمد صالحی از طلوع‌نیوز در مورد بحران کم‌آبی و پیامدهای تغییر اقلیم در ولایت فراه، گزارش طاهراحمدی از نشریه آنلاین رخشانه در مورد مورد وضعیت پناهجویان افغان در پاکستان و گزارش تحقیقی محمد امین کاوه از روزنامه هشت صبح در مورد مورد «ماجرای مالک عزیزی بانک و یکی از شهروندان»، هستند.

مرکز خبرنگارن افغانستان گفته است که این پنج خبرنگار به طور مشترک به عنوان برندگان جایزه خبرنگار سال افغانستان درسال 1402 انتخاب شدند.

جایزه خبرنگار سال افغانستان در سال ۱۳۹۲ خورشیدی و همزمان با نام‌گزاری 27 حوت به عنوان روز ملی خبرنگار، بنیان گذاشته شد و از آن سال تا اکنون هر سال برگزار می‌شود.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*