خانه / افغانستان / متقی نشست تاشکند را در مورد انکشاف اقتصادی افغانستان فرصت خوب دانست

متقی نشست تاشکند را در مورد انکشاف اقتصادی افغانستان فرصت خوب دانست

هیئت افغانستان به رهبری امیر خان متقی با ولادیمیر نوروف، سرپرست وزارت خارجه ازبکستان در تاشکند دیدار کرد.
آقای نوروف در نشست بین‌المللی تاشکند ضمنی ابراز خوشحالی از حضور هیأت افغانستان افزود، که در این نشست پیشرفت‌های افغانستان تشریح خواهد شد تا رضایت اشتراک کننده‌گان جلب شود.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه امروز دوشنبه (۳اسد)‌ در رشته توییتی از دیدار امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه کشور با ولادیمیر نوروف، سرپرست وزارت خارجه ازبکستان خبر داد.
وی نگاشته است که سرپرست وزارت خارجه کشور از برگزاری نشست بین‌المللی ازبکستان در تاشکند سپاس‌گذاری کرده و افزوده است که در گذشته کنفرانس‌های مربوط به آتش‌بس، پایان جنگ، مذاکرات در مورد موضوع افغانستان برگزار می‌شد.
به گفته وی اکنون در این نشست بین‌المللی در مورد انکشاف اقتصادی افغانستان بحث خواهد شد که یک پیشرفت خوبی است.
با این حال متقی در ادامه بیان کرد که با تامین امنیت در افغانستان فرصت خوبی از سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.
متقی تاکید کرد که امارت اسلامی به تمامی تعهدات خویش پابند بوده و به هیچ گروه و فردی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده کنند.
از سوی دیگر آقای نوروف از تامین امنیت و پیشرفت‌های اخیر در افغانستان در توسعه تجارت بین آسیای مرکزی و جنوبی از طریق افغانستان استقبال کرد و تصریح کرد که رییس جمهور ازبکستان توجه ویژه‌ای به صلح و ثبات در افغانستان دارد.
به گفته وی با استقاده از فرصت پیش آمده در ساخت راه آهن ترمذ- مزارشریف- کابل- پشاور توجه جدی دارد.
نوروف بیان کرد با تطبیق این پروژه آسیای مرکزی و جنوبی به همدیگر متصل شده و از این طریق اقتصاد افغانستان نیز تقویت می‌یابد.
وزیر امور خارجه کشور از آمادگی افغانستان برای پروژه راه آهن خبر داد و خاطر نشان نمود که در مذاکرات با ازبکستان و پاکستان پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و درحال حاضر کار تطبیق آن آغاز می‌گردد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*