خانه / افغانستان / سفیر پیشین امریکا برای افغانستان ط.البان را در مدیریت افغانستان ناتوان دانست

سفیر پیشین امریکا برای افغانستان ط.البان را در مدیریت افغانستان ناتوان دانست

سفیر پیشین ایالات متحده در افغانستان در خصوص حاکمیت‌داری امارت اسلامی در افغانستان گفته است، که ط.البان توانایی مدیریت یک دولت مدرن را در افغانستان ندارد.
رونالد نیومن، سفیر پیشین امریکا در گفت‌وگو با صدای امریکا گفته است که طالبان در مدت زمان کوتاه تغییر نمی‌کند و نه هم توانایی این را دارد که یک دولت را رهبری کنند.
وی با اشاره به حکومت فراگیر در افغانستان گفته است حکومت فراگیر زمانی می‌تواند در جامعه تحقق و معنا داشته باشد، که همه‌ی‌ مردم آن کشور احساس کنند که حرف شان شنیده می‌شود و یا هم ابراز عقیده و گفتار را داشته باشد.
وی در ادامه افزوده است که اگر طالبان به حکومت فراگیر و همه‌شمول توجه نکنند، مشکلات نسبت به هر زمان دیگر و همچنان مقاومت در برابر این گروه افزایش می‌یابد.
با این حال وی در مورد به رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان گفته که رعایت حقوق اساسی زنان و دختران، اقلیت‌های مذهبی، قطع ارتباط طالبان با گروه‌های تروریستی از شرایط به رسمیت شناختن گروه طالبان از سوی جامعه بین‌المللی عنوان شده است.
وی افزود؛ هیچ عملکرد طالبان به سوی به رسمیت شناختن در حرکت نیست. به گفته وی طالبان به سمت مخالف در حرکت است.
از سوی دیگر نیومند در مورد این که آیا جبعه مقاومت که در حال حاضر بر ضد امارت اسلامی ایستاده شده موفق شده می‌تواند یا خیر؟!
گفته است که مقاومت یا شورش در برابر یک گروه، طبیعی است نیاز به پایگاه امن دارد به گفته وی همان طوریکه طالبان پایگاه امن در پاکستان دارد. وی خاطر نشان کرد دیده می‌شود در حال حاضر هیچ جبعه چنین پایگاه را در اختیار ندارد.
این در حالی است که جبعه مقاومت ضد حکومت سرپرست طی یازده ماه است که در نبرد با حکومت افغانستان است.

درباره خبرگزاری رویداد

1 دیدگاه

  1. Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*