خانه / منطقه و جهان / سازمان ملل آمار کودکان کشته شده در جنگ غزه را وحشتناک خواند

سازمان ملل آمار کودکان کشته شده در جنگ غزه را وحشتناک خواند

فیلیپ لازارینی، رئیس اداره کمک رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی آماری از کودکان جان باخته در غزه را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته و گفته است که طی همه جنگ هایی که در چهار سال گذشته در جهان رخ داده است، به این تعداد کودک کشته نشده اند.

بر اساس این آمار بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ کودک در غزه بین اکتوبر ۲۰۲۳ تا فبروری ۲۰۲۴ کشته شده‌اند.
این در حالی است که در کل درگیری‌هایی که در طول چهار سال گذشته در جهان رخ داده است (از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۳)، ۱۲ هزار و ۱۹۳ کودک جان خود را از دست داده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه مقایسه میان این دو عدد از عمق جنایتی که در غزه در حال جریان است پرده برمی‌دارد، افزوده است: این جنگ، جنگی علیه کودکان و آینده آنها است.
حملات اسراییل در حالی در یکصد و پنجاه و نهمین روز جنگ ادامه دارد که وزارت صحت فلسطین در غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه، تعداد جان باختگان این منطقه به بیش از ۳۱ هزار نفر رسیده است.
بر اساس گزارش این وزارت، در این مدت همچنان بیش از ۷۲ هزار نفر از ساکنان نوار غزه مجروح شده‌اند.
گفتنی است که در چند روز اخیر شمار زیادی از کودکان در غزه به دلیل عدم دسترسی به غذا و کمک های صحی جان های شان را از دست داده‌اند.
این در حالیست که رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی غزه با نشر آمار جدید از کشته شدگان در غزه گفته است که نیروهای اسراییل ۴۰۰ فلسطینی را در صف غذا قتل عام کرده و جامعه جهانی با سکوت خود، اسراییلی ها را برای ادامه این جنایات تشویق می‌کند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*