خانه / اقتصادی و افغانستان / ازبکستان: افغانستان باید بخشی از جامعه جهانی باشد

ازبکستان: افغانستان باید بخشی از جامعه جهانی باشد

بختیار سعیدوف، وزیر امور خارجه‌ی اوزبیکستان، در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست، گفته که کشورش همواره در نشست‌های جهانی از افغانستان پشتیبانی کرده است و این کشور باید بخشی از جامعه‌ی جهانی باشد.

وزارت امور خارجه‌‌، ناوقت شب گذشته در خبرنامه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس، به نقل از بختیار سعیدوف نوشته است که اوزبیکستان، افغانستان را بخشی از آسیای مرکزی می‌داند و این کشور برای توسعه‌ی کشورهای آسیای مرکزی مهم است.
وزیر امورخارجه ازبکستان با ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزراء نیز دیدار و درمورد روابط دوکشور وکانال قوش تپه‌گفت‌وگوکردند.

ملابرادر در این دیدار گفته که ا.ا سیاست خارجی اقتصاد محور را دنبال می‌کند که متمرکز بر اتصال منطقه می‌باشد و برای رسیدن به این هدف به همکاری کشورهای منطقه، به ویژه ازبکستان نیاز است.

ملا برادر همچنان در مورد مدیریت آب گفته است که کانال‌قوش تیپه حق مردم افغانستان است که به دلیل جنگ‌های گذشته و عدم ثبات سیاسی، مردم افغانستان نتوانستند از دریای آمو همانند کشورهای دیگر استفاده کند.

وزیر امور خارجه ازبکستان دراین دیدار گفته است که کشورش آماده پذیرش سفیر ا.ا در تاشکند در آینده نزدیک است تا روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور گسترش یابد

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*