خانه / فرهنگی و اجتماعی / سر از تاریخ 22جدی،روندتاییدی تذکره های کاغذی متوقف میشود
تذکره های کاغذی دیگر از طرف دولت تایید نمی شود

سر از تاریخ 22جدی،روندتاییدی تذکره های کاغذی متوقف میشود

شنبه20جدی1399:

ادارۀ ملی احصائیه و معلومات می‌گوید که تذکره‌هایی که مراحل اداری خود را گذرانده و صادر شده باشد، نیاز به تایید دوباره ندارد.

این اداره با نشر خبرنامه ی  گفته است که “تذکره‌های کاغذی تابعیت که مطابق احکام قوانین ثبت احوال نفوس به اتباع کشور طی مراحل و صادر شده باشد، مدار اعبتار بوده و نیاز به تائیدی ندارند.”

در خبرنامه‌ی اداره ملی احصائیه نوشته شده که این اقدام (توقف روند تایید تذکره‌های کاغذی) از روز دوشنبه 22 جدی عملی می‌شود.

ادارۀ ملی احصائیه و معلومات می‌گوید که بعد از این تاریخ هیچ نوع تذکره را که این اداره صادر کرده باشد، تائید نمی‌کند. این اداره، به منظور جلوگیری از سرگردانی و ضیاع وقت مراجعین، از تمامی شهروندان کشور نیز می‌خواهد تا از تاریخ یادشده به بعد، جهت تائیدی تذکره‌های شان به مراجع ثبت احوال نفوس در کشور مراجعه نکنند.

این اداره همچنین نوشته که در صورتی‌که ادارات دولتی و سایر مراجع در تذکرۀ تابعیت علایم جعل و تذویر را مشاهده کنند و یا هم تذکرۀ تابعیت مشکوک به نظر برسد، به گونۀ رسمی درخواست کنند و این اداره قانون ثبت احوال نفوس، از صحت و سقم آن به‌اسرع وقت، پاسخ می‌دهد.

در سال‌های گذشته، روند تایید تذکره‌های کاغذی یک مشکل اساسی فراروی شهروندان کشور شده بود و این مشکل فساد گسترده‌ای را نیز در محل تاییدی به بار اورده بود.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*