خانه / منطقه و جهان / گوترش: حماس و اسراییل باید به‌خاطر آرامش مردم، منطقه و جهان توافق کنند

گوترش: حماس و اسراییل باید به‌خاطر آرامش مردم، منطقه و جهان توافق کنند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد همزمان با از سرگیری مذاکرات در مورد آتش‌بس در غزه، از اسراییل و رهبران حماس خواسته است که به توافق برسند.

آقای گوترش روز سه‌شنبه، ۱۱ ثور با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، این خواست را مطرح کرده است. دبیرکل سازمان ملل متحد از آنان خواسته است که به‌خاطر مردم غزه، به‌خاطر گروگان‌ها و خانواده‌های‌شان و به‌خاطر منطقه و جهان توافق کنند.

هیأتی از حماس روز گذشته برای بحث در مورد پاسخ اسراییل به پیشنهاد آتش‌بس این گروه در غزه وارد قاهره، پایتخت مصر شده است.

رویترز گزارش داده است، یک منبع آگاه گفته است که پیشنهاد آتش‌بس در غزه شامل دو مرحله است. بر راساس این گزارش، نخست حدود ۴۰ گروگان در ازای آزادی فلسطینی‌هایی که در زندان‌های اسراییل نگهداری می‌شوند آزاد خواهند شد.

مرحله‌ی دوم آتش‌بس شامل «دوره‌ی آرامش پایدار» است که حاکی از موافقت ضمنی اسراییل با درخواست حماس برای آتش‌بس دایمی باشد.

این منبع به رویترز گفته است پس از مرحله‌ی اول، اسراییل اجازه‌ی رفت‌وآمد آزاد بین جنوب و شمال غزه و خروج نسبی نیروهای اسراییلی از غزه را خواهد داد‌.

مذاکرات برای آتش‌بس در غزه با میانجی‌گری مصر و قطر و با حمایت امریکا به پیش می‌رود.

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا از رهبران مصر و قطر خواسته است که تمام تلاش شان را برای آزادی گروگان‌های اسراییلی به خرج دهند و عدم آزادی گروگان‌ها را تنها مانع تأمین آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه دانسته است.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*