خانه / منطقه و جهان / گزارشگر سازمان ملل اسراییل را به «نسل‌کشی» در غزه متهم کرد

گزارشگر سازمان ملل اسراییل را به «نسل‌کشی» در غزه متهم کرد

فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در سرزمین‌های فلسطینی، اسراییل را به «نسل کشی» در غزه متهم کرده است.

براساس گزارش رویترز، او در گزارش خود به شورای حقوق بشر این نهاد بین‌المللی، از همه کشورهای عضو خواسته که فورا اسراییل را تحریم تسلیحاتی کنند. اسراییل در این جلسه شرکت نکرد و گزارش فرانچسکا آلبانزه را رد کرده است.

آلبانزه با اشاره به کشته شدن هزاران نفر از فلسطینیان و سایر اقدامات ارتش اسراییل در نوار غزه گفته است: «من به این نتیجه رسیده‌ام که دلایل و شواهد منطقی وجود دارد که ثابت می‌کند جرم نسل‌کشی علیه فلسطینیان به عنوان یک گروه جمعیتی در نوار غزه روی داده است.»

در مقابل، حماس گفته است که اظهارات فرانچسکا آلبانزه جامعه بین‌المللی و سازمان ملل را در برابر آزمون واقعی محفاظت از بشریت قرار داده است.

حماس از کشورهای عضو سازمان ملل خواسته تا پای مسوولیت‌هایش برای جلوگیری از «نسل‌کشی‌» متعهد بمانند.

حملات اسراییل به نوار غزه پس از آن آغاز شد که گروه حماس در حمله‌ی غافلگیرانه به جنوب اسراییل در ۱۵ میزان ۱۴۰۲، بیش از هزارو۲۰۰ تن را کشت و ده‌ها تن دیگر را به گروگان گرفت.

طبق آمار وزارت صحت غزه که حماس آن را اداره می‌کند، بیش از ۳۲ هزار نفر در حملات اسراییل به نوار غزه کشته شده‌اند که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*