خانه / افغانستان / مجاهد: همسایگان با نظرداشت حسن هم‌جواری از اخراج مهاجران افغان دست بردارند

مجاهد: همسایگان با نظرداشت حسن هم‌جواری از اخراج مهاجران افغان دست بردارند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا در واکنش به اخراج پناه‌جویان افغان از پاکستان و سایر کشورها، از آنان خواسته است تا شهروندان افغانستان را مجبور به خروج نکنند.

آقای مجاهد در صحفه اجتماعی اکس با نشر خبرنامه‌ای یک بار دیگر از  کشورهای همسایه به‌خصوص پاکستان خواسته است که افغان‌ها را مجبور به اخراج اجباری نکنند و بربنیاد اخوت اسلامی با شهروندان افغانستان برخورد کنند؛ زیرا مهاجرین افغان در بی‌ثباتی کشورهای همسایه دست ندارند.

در خبرنامه ا.ا همچنان آمده است: مهاجرین افغان نه مشکلی برای امنیت کشورهایی که در آن زندگی می‌کنند ایجاد کرده‌اند و نه عامل بی‌ثباتی هستند.

ا.ا از همه‌ی شهروندان به ویژه بازرگان و سرمایه‌داران خواسته است تا در هماهنگی با کمیسیون رسیدگی به مشکلات مهاجران با مهاجرانی که برگشت داده می‌شوند، همکاری‌ کنند.

افزون بر آن، ا.ا در این خبرنامه اطمینان داده است که حکومت سرپرست از امکانات‌اش در راستای ایجاد سهولت برای مهاجرانی که برگشت داده می‌شوند، استفاده خواهد کرد.

 حکومت سرپرست افغانستان همچنین  افزوده است که به آن دسته از شهروندانی که به دلیل نگرانی‌های سیاسی کشور را ترک کرده‌اند، به آنها اطمینان می‌دهیم که بازگردند و با آرامش در کشور خود زندگی کنند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*