خانه / منطقه وجهان / لولا داسیلوا به عنوان رئیس‌جمهور برازیل سوگند یاد کرد

لولا داسیلوا به عنوان رئیس‌جمهور برازیل سوگند یاد کرد

لولا داسیلوا رهبر چپ‌گرایان برازیل، روز یکشنبه با ادای سوگند، رسماً رئیس‌جمهور این کشور شد. او وعده کرد که برزیل را «با مردم» «بازسازی» خواهد کرد.

مراسم تحلیف او در کنگره روز یک‌شنبه، ۱ جنوری، تحت تدابیر شدید امنیتی پس از ادعای تهدیدهای خشونت‌آمیز توسط حامیان ژایر بولسونارو، سلف راست افراطی وی، برگزار شد.

بولسونارو، رئیس‌جمهور پیشین و رقیب داسیلوا که بدلیل سخنان ضددموکراتیک و مدیریت افتضاحش در جریان همه‌گیری کرونا با تهدیدهای حقوقی روبرو است، کشور را ترک کرد و به فلوریدا در امریکا رفت. او ممکن است برای مدتی از پیگرد حقوقی در امان باشد.

لولا بدون اینکه از رقیبش اسم ببرد گفت: «ما هیچ روحیه انتقام‌جویانه علیه کسانی که تلاش کردند ملت را تحت سلطه طرح‌های شخصی و ایدیولوژیک خود قرار دهند نداریم. اما حاکمیت قانون را تضمین خواهیم کرد.»

مراسم تحلیف با یک دقیقه سکوت برای پله، اسطوره فوتبال برازیل و پاپ سابق، بندیکت شانزدهم که هر دو در روزهای اخیر درگذشتند، آغاز شد.

ده‌ها هزار تن از هواداران قرمزپوش با صدای بلند تشویق می‌کردند که کاروان لولا به آرامی از میدان وزارتخانه‌های برازیلیا با اسکورت ده‌ها محافظ سرازیر می‌شد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*