خانه / ورزش / فیفا از همه کشورها می‌خواهد یک استادیوم به نام «پله» نامگذاری کنند

فیفا از همه کشورها می‌خواهد یک استادیوم به نام «پله» نامگذاری کنند

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) از تمامی کشورهای جهان خواست که یک استادیوم را به نام پله، اسطوره برزیلی فوتبال که پنجشنبه هفته گذشته در ۸۲ سالگی درگذشت نامگذاری کنند.

آقای اینفانتینو که برای ادای احترام به پله به شهر سانتوس برزیل رفته است در یک نشست خبری در استادیوم ویلا بلمیرو باشگاه سانتوس که پله فوتبال حرفه‌ای خود را از آن‌جا شروع کرد گفت: «ما از تمامی ۲۱۱ فدراسيون فوتبال در جهان خواهیم خواست که یک استادیوم فوتبال را به نام پله نامگذاری کنند و قبل از شروع تمامی مسابقات یک دقیقه سکوت اعلام کنند. نسل‌های آينده بايد پله را بشناسند و او را به خاطر بسپارند».

جنازه پله به مدت ۲۴ ساعت در استادیوم ویلا بلمیرو برای ادای احترام دوستدارانش که به او لقب «سلطان فوتبال» داده‌اند در معرض بازدید خواهد بود.

فیفا برای ادای احترام به پله از روز جمعه پرچم فوتبال جهانی را در ساختمان مرکزی خود در شهر زوریخ به حالت نیمه افراشته درآورده است.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال سال‌ها پیش، پله را بزرگترین فوتبالیست قرن بیستم معرفی کرد.

پس از پایان ۲۴ ساعتی که تابوت پله در معرض دید عموم قرار می‌گیرد مراسم تشییع جنازه او روز سه‌شنبه در خیابان‌های شهر سانتوس و پس از آن مراسم خاکسپاری خصوصی با شرکت اعضای خانواده او برگزار خواهد شد.

تابوت روباز پله در وسط زمین فوتبال باشگاه سانتوس قرار گرفته و هزاران نفر از شب گذشته برای ادای احترام به او صف کشیده‌اند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*