خانه / افغانستان / فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران خواستار پایان یافتن آزار و اذیت خبرنگاران در افغانستان شد

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران خواستار پایان یافتن آزار و اذیت خبرنگاران در افغانستان شد

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران یا IFJ در تازه‌ترین گزارشی ادعا نموده است که حکومت سرپرست افغانستان استفانی گلینسکی، خبرنگار و عکاس خارجی را به دلیل گزارش‌های انتقادی از ورودش به افغانستان منع کرده است.
فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران امروز چهارشنبه (۲۷میزان) با نشر گزارشی آزار و اذیت علیه این خبرنگار را محکوم کرده و از طالبان می‌خواهد که از آزادی مطبوعات حمایت کرده و دست از آزار و اذیت خبرنگاران بردارند.
این فدراسیون در ادامه افزوده است، که گلینسکی خبرنگاریست که مدت چهار سال را در افغانستان برای گزارش‌دهی بر چندین خبرگزاری از جمله گاردین و فارین پالیسی سپری کرده است.
در این گزارش آمده است، که وی بعد از ماه جولای کابل را ترک کرد اما پس از تحقیقات اخیر از سوی اعضای طالبان در مورد کارش نگران امنیت اش شده است.
گزارش تصریح کرد، که گلینسکی از زمان ورودش به کابل در سال ۲۰۱۸ گزارش های گسترده‌ای در مورد بحران بشری در افغانستان و تسلط طالبان بر افغانستان در آگست ماه گذشته ارایه کرد.
در همین حال فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران در ادامه از حکومت سرپرست افغانستان خواسته که باید به همه‌ی‌ خبرنگاران اجازه دهد که بدون ترس و هراس به طور مستقل کار کنند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*