خانه / منطقه وجهان / عمران خان: بی‌مهری دولت نواز شریف به جنگ‌جویان تی‌تی‌پی سبب احیای تروریسم در پاکستان شد
عمران خان

عمران خان: بی‌مهری دولت نواز شریف به جنگ‌جویان تی‌تی‌پی سبب احیای تروریسم در پاکستان شد

کابل: عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، مدعی شده که بی‌مهری دولت این کشور به جنگ‌جویان تی‌تی‌پی و خانواده‌های آنان سبب احیا و تقویت تروریسم در خاک پاکستان شده است.

دان، از رسانه‌های پاکستانی، روز پنج‌شنبه، ۲۹ جدی، به نقل از مصاحبه عمران خان با بخش اردوی بی‌بی‌سی گزارش داده که در پی تسلط طالبان بر افغانستان جنگ‌جویان تی‌تی‌پی که شمار آنان با خانواده‌های‌شان به ۴۰ هزار تن می‌رسید و از حمایت دولت پیشین افغانستان نیز برخوردار بودند، به خواست طالبان افغان به پاکستان بازگشتند.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان گفته که پس از بازگشت این تعداد از جنگ‌جویان تی‌تی‌پی با خانواده‌های‌شان، دولت به‌جای توجه آنان را مورد بی‌مهری قرار داد.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان عامل وضعیت فعلی این کشور و سرنگونی دولت به رهبری خودش را قمر جاوید باجوا، رییس پیشین ارتش پاکستان،  دانسته است.

عمران خان گفته است که طرح دولتش این بود تا جنگ‌جویان برگشته از افغانستان در پی تسلط طالبان بر این کشور را در مناطق قبایلی اسکان دهد؛ اما این طرح به دلیل مخالفت ایالت‌های سند و بلوچستان عملی نشد.

این در حالی است که بربنیاد آمار‌ها، پاکستان در سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰۰ حمله تروریستی را شاهد بوده است. بیشتر این حمله‌ها از سوی تی‌تی‌پی انجام شده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*