خانه / افغانستان / عفو بین‌الملل از گروه۲۰ خواست تا به گروه‌های آسیب‌پذیر در افغانستان ویزای بشردوستانه بدهند

عفو بین‌الملل از گروه۲۰ خواست تا به گروه‌های آسیب‌پذیر در افغانستان ویزای بشردوستانه بدهند

با برگزاری نشست رهبران کشورهای عضو گروه ۲۰ درباره افغانستان، بخش جنوب آسیای سازمان عفو بین‌الملل از اعضای این گروه خواست که برای گروه‌های در معرض خطر در افغانستان، ویزای بشردوستانه صادر کنند.

بخش جنوب آسیای سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه، ۲۰ میزان در رشته‌تویتی اشخاص آسیب پذیر را روزنامه‌نگاران، اعضای جامعه‌ مدنی، مدافعان حقوق بشر و زنانی که در بخش‌های حقوق بشری، امنیتی و قضایی کار کرده‌اند قلمداد کرده است.

به‌گفته عفو بین‌الملل، کشورهای عضو گروه ۲۰ اعطای ویزا به اقلیت‌های قومی و مذهبی را هم باید به‌گونه‌ای شفاف انجام دهند.

این سازمان همچنین افزوده است که کشورهای عضو گروه ۲۰ اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کنند و از آن‌ها با اعطای پناهندگی حمایت کنند.

عفو بین‌الملل خواهان توجه ویژه به وضعیت وخیم در افغانستان شد و از این کشورها خواست تا جلوی فاجعه‌ انسانی در این کشور را بگیرند.

رهبران کشورهای گروه ۲۰ در این نشست درباره‌ی چگونگی ارایه‌ی کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، نگرانی‌ها در مورد امنیت و راه‌های تضمین عبور امن شهروندان افغانستان به خارج از کشور، بحث می‌کنند.

گروه ۲۰ شامل کشورهای امریکا، بریتانیا، آلمان، فرنسه، روسیه، چین، ایتالیا، اندونیزیا، جاپان، مکزیک، اسپانیا، استرالیا، ترکیه، کاناد، کوریای جنوبی، برازیل، عربستان سعودی، افریقای جنوبی و ایتویبا است.

درباره سعید مسافر

1 دیدگاه

  1. maisamsakhizada2@gmail.com. سلام من تازه بصورت قانونی وارد ایران شدیم . و دیگه افغانستان برگشته نمیتانم چون جان خودم و فامیلم در خطر است .درخواست ویزای بشر دوستانه دارم . یا یک وقت مصاحبه میخاستم تا مشکل خود را بیان کنم لطفا کمک و همکاری کنید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*