خانه / افغانستان / باید صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی مانع فروپاشی سیستم مالی افغانستان شوند.

باید صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی مانع فروپاشی سیستم مالی افغانستان شوند.

اتحادیه اروپا در نشست ویژه کشورهای گروه ۲۰ اعلام کرد یک میلیارد یورو به افغانستان کمک می‌کند. آنگلا مرکل با استقبال از بسته مالی اتحادیه اروپا گفته که باید صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی مانع فروپاشی نظام مالی افغانستان شوند.

آنگلا مرکل، نخست وزیر آلمان در نشست گروه کشورهای ۲۰ پیرامون افغانستان گفته که کمک به افغانستان با وجود حکومت طالبان باید ادامه یابد. خانم مرکل، از کمک‌های اتحادیه اروپا نیز استقبال کرد و بر نقش سازمان ملل متحد، صندوق بین‌المللی پول و همچنین بانک جهانی در مقابله با بحران در افغانستان تاکید کرد.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پیش از صحبت‌های مرکل از بسته کمک‌های مالی یک میلیارد یورویی به افغانستان خبر داده بود. او گفت”مردم افغانستان نباید هزینه عملکرد طالبان را بپردازند”.

بسته حمایتی اتحادیه اروپا شامل واکسن‌های کرونا، نیازهای مسکن و سرپناه و کمک مالی ۳۰۰ میلیون یورویی می‌شود که این اتحادیه قبلاً به افغانستان وعده داده بود.

مرکل افزود اگر کل سیستم مالی در افغانستان سقوط کند هیچ کس از آن نفع نمی‌برد و هیچ کمک بشردوستانه‌ای نمی‌توان انجام داد. او تأکید کرد نباید فقط تماشا کرد که ۴۰ میلیون نفر در هرج و مرج گرفتار می‌شوند.

نخست وزیر آلمان همچنین خاطر نشان کرد برای آلمان هنوز موضوع به رسمیت شناختن موجودیت طالبان در دستور کار قرار ندارد ولی ادامه دیالوگ با طالبان حائز اهمیت است. 

انگلا مرکل، نخست‌وزیر آلمان در نشست گروه ۲۰ گفته که دولتش هنوز آماده‌ی به رسمیت شناختن حکومت طالبان به‌عنوان حکومت قانونی افغانستان نیست.

از سوی هم، اردوغان در نشست ویژه‌ی کشورهای گروه ۲۰ گفته که ضرورت است تا با طالبان به گونه‌ی مستقیم روی ایجاد یک ساختار همه‌شمول در افغانستان صحبت شود. ترکیه توان پذیرش موج تازه‌ی از مهاجران را ندارد.

در نشست مجازی گروه کشورهای ۲۰ که به ابتکار ایتالیا برگزار شد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ناراندرا مودی نخست وزیر هند و رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهوری ترکیه شرکت کردند و از روسیه و چین تنها نمایندگان رهبران این کشورها شرکت کردند.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*