خانه / افغانستان / سازمان ملل متحد برای مغاره‌نشینان بامیان شهرک می‌سازد

سازمان ملل متحد برای مغاره‌نشینان بامیان شهرک می‌سازد

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان، برای ۱۴۴ خانواده‌های مغاره‌نشین در ولایت بامیان یک شهرک رهایشی می‌سازد.

محمد اشرف نیازی، مسئول دفتر ولایتی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در بامیان می‌گوید، این سازمان برای ۱۴۴ خانوادۀ مغاره‌نشین در این ولایت شهرک می‌سازد.

مسؤل دفتر ولایتی کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ولایت بامیان چنین بیان کرده است:

“ما ۱۴۴ خانواده را شناسایی کرده ایم، زمین را دولت همکاری می‌کند، قرار است شهرک به نام “بابا” که سنک تهداب آن روز دوشنبه گذاشته شد تا آخر سال ۲۰۲۳ تکمیل شود. هزینه ساخت هر خانه ۴۴۰۰ دالر تخمین زده شده است. ما پلان داریم افردیکه در مغاره زندگی می‌کنند انتقال بدهیم تا شامل سرپناه شوند.”

آقاس نیازی مسوول ولایتی این دفتر در بامیان به تلویزیون اکسوس گفته است که بودجه مجموعی این شهرک ۶۳۳هزار و ۶۰۰ دالر امریکایی می‌باشد.

مساحت این شهرک در حدود ۱۲ هکتار (۶۰ جریب) زمین است که برای ۱۴۴ خانواده مغاره‌نشین خانه‌های دو یا سه‌اتاقه ساخته خواهد شد.

مسوولان محلی ا.ا.ا در بامیان گفته‌اند که کلینیک، مکتب و مسجد نیز در این شهرک ساخته می‌شود و پلان فراهم‌سازی آب صحی آشامیدنی هم در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که مغاره‌های بامیان در مرکز این ولایت که بیشتر مکان‌های باستانی اند، به محل بود و باش برخی بیجاشدگان داخلی مبدل شده اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*