خانه / منطقه و جهان / سازمان ملل بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

سازمان ملل بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز (سه‌شنبه، ۲۳ جنوری) در نشست شورای امنیت خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه شده است.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با پیرامون وضعیت غرب آسیا شام سه‌شنبه، ۲۳ جنوری برگزار شد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در آغاز و ابتدای این نشست با اشاره به جنگ و بحران در غزه بار دیگر خواستار آتش‌بس در این تنگه شده است.

آقای گوترش در سخنرانی خود در این نشست به جنگ غزه اشاره کرد و گفت: ساکنان غزه با ویرانی بی‌سابقه‌ای مواجه هستند و همه ساکنان این منطقه گرسنه هستند.

وی با بیان اینکه مردم غزه با خطر فزاینده بیماری و اپیدمی روبرو هستند، افزود هیچ توجیه‌ای برای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین وجود ندارد.

دبیر کل سازمان ملل متحد در ادامه سخنان خود افزوده که سازمان‌های بشردوستانه برای رساندن کمک‌ها به نوار غزه با مشکل مواجه اند. بقایای جنگ غزه به خطری برای امدادگران تبدیل شده است.

این در حالی است که پیش از این نیز سازمان ملل متحد از اسرائیل برای اجازه ندادن کارمندان این سازمان به منظور توزیع کمک‌های بشری در غزه انتقاد کرده بود.

رژیم اسرائیل اما این ادعا های سازمان ملل را بی بنیاد خوانده و آنرا را رد کرده است.

گفتنی است که حملات هوایی و زمینی اسرائیل بر نوار غزه پس از آن آغاز شد، که نیروهای گروه فلسطینی حماس در هفتم اکتوبر بر اسرائیل حمله کردند که طی آن دست‌کم ۱۲۰۰ اسرائیلی کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر به اسارت گرفته شدند.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین، طی حملات تلافی‌جویانه و بی‌وقفه‌ی ارتش اسرائیل بر نوارغزه که از هفتم اکتوبر تاکنون ادامه دارد نزدیک به 26 هزار نفرکشته و ۶۳ هزار نفر دیگر زخم برداشته‌اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*