خانه / افغانستان / سازمان جهانی صحت: ۵۰ درصد از افغان ها از اختلالات روانی رنج می برند

سازمان جهانی صحت: ۵۰ درصد از افغان ها از اختلالات روانی رنج می برند

حنان بلخی، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی صحت برای مدیترانه‌ی شرقی گفته است که ۵۰ درصد از جمعیت افغانستان با ناراحتی‌های روانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بلخی این موضوع را در شصت‌وهفتمین جلسه‌ی کمیسیون مواد مخدر که از سوی سازمان جهانی صحت، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا (ای‌یو) و دولت جاپان  در شهر ویانای اتریش برگزار شده بود مطرح کرده است.

در همین حال، ژان لوک لماهیو، مدیر بخش تحلیل سیاست و امور عمومی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم گفته است که کنترول کشت تریاک، در کنار اقدامات قوی صحی برای معالجه‌ی افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد مخدر، برای دستیابی به راه‌حل‌های پایدار در افغانستان ضروری است.

رافائلا آیودیس، سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که اولویت دادن به سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی سلامت روان و اختلالات مصرف مواد مخدر در سطح جهان و افغانستان یک مسئولیت مشترک است.

داکتر ویل الراس، هماهنگ‌کننده‌ی صحت روانی و حمایت روانی گروه بین‌المللی صحی در افغانستان، بر ضرورت اولویت‌بندی در تخصیص بودجه‌ی پایدار برای مقابله با مصرف مواد و برنامه‌های سلامت روان تأکید کرده است.

سازمان جهانی صحت در خبرنامه‌ای نیز گفته است که در این نشست ۱۴۰ تن به‌گونه‌ی حضوری و مجازی حضور داشتند و برای رسیدگی به چالش‌های مبرم در زمینه‌ی سلامت روان و اختلالات مصرف مواد مخدر که میلیون‌ها شهروند افغانستان با آن مواجه هستند، بحث کرده‌اند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*