خانه / ورزش / راشد خان به ریکارد ۵۰۰ ویکت رسید

راشد خان به ریکارد ۵۰۰ ویکت رسید

راشد خان روز گذشته (دوشنبه) موفق شد که به ریکارد ۵۰۰ ویکت برسد.

این کریکت باز موفق ۲۴ ساله افغانستان که هم اکنون به عنوان کاپیتان کلب “مای کیپ تاون” در لیگ برتر کریکت آفریقای جنوبی مصروف این رقابت‌هاست، روز گذشته در مقابل تیم “پریتوریا کاپیتالز” در چهار آور ۱۶ نمره داد و ۳ ویکت گرفت که موفق‌ترین عملکرد را در توپ اندازی نسبت به هم تیمی‌هایش داشت و با این درخشش تعداد ویکت‌هایش را به عدد ۵۰۰ در رقابت‌های بیست آوره رسانید.

راشد خان بعد از “دوین براوو” کاپیتان اسبق ویست اندیز که در ۵۵۶ بازی ۶۱۴ ویکت گرفته است در جایگاه دوم ایستاده است، اما راشد خان در ۳۷۱ بازی توانسته که به ۵۰۰ ویکت برسد، این احتمال وجود دارد که بزودی ریکارد براوو توسط راشد خان شکسته شود.

در این مدت راشد خان چهار بار توانسته است که پنج ویکت کسب کند و ۹ بار نیز چهار ویکت بدست آورده است که آمار درخشان در دنیای کریکت به شمار می‌رود.

اما در رقابت‌های یک روزه بین‌المللی کریکت راشد خان با ۳۱۹ ویکت در میان ۱۰۰ بهترین بالر جهان، جایگاه هفتاد و دوم را در اختیار دارد.

در کریکت یک روزه بین‌المللی “موتیا مورالیدرن” از سریلانکا با ۱۳۴۷ ویکت در جایگاه نخست قرار دارد که در ۱۹ سال حضورش در میادین بین‌المللی به این ریکارد دست یافته است.

کارشناسان بر این باور اند که راشد خان با سن کم که دارد توانایی شکستن ریکارد‌های زیاد جهانی کریکت را داراست.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*