خانه / منطقه و جهان / امریکا کمک ۹۵ میلیارد دالری به اوکراین، اسراییل و تایوان را تصویب کرد

امریکا کمک ۹۵ میلیارد دالری به اوکراین، اسراییل و تایوان را تصویب کرد

مجلس نمایندگان امریکا روز شنبه، ۱ ثور با حمایت گسترده نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، بسته کمک مالی ۹۵ میلیارد دالری به اوکراین، اسراییل و تایوان را تصویب کرده است.

این بسته کمکی شامل ۶۰ میلیارد دالر برای جنگ اوکراین، ۲۶ میلیارد دالر برای اسراییل، کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق جنگ‌زده از جمله غزه می‌شود. همچنین برای حمایت از تایوان در دو اقیانوس هند و آرام نیز بسته کمکی هشت میلیارد دالری در نظر گرفته شده است.

مجلس نمایندگان امریکا با وجود مخالفت شدید نمایندگان افراطی جمهوری‌خواه این لوایح را تصویب کردند و اکنون این قانون برای نهایی شدن به سنای امریکا می‌رود که اکثریت آن را دموکرات‌ها در دست دارند.

جو بایدن، رییس جمهوری امریکا که سال گذشته از کنگره خواسته بود کمک‌های اضافی به اوکراین را تأیید کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اتفاق در یک لحظه اضطراری به وقوع می‌پیوندد، زیرا اسراییل با حملات بی‌سابقه‌ای از سوی ایران و اوکراین با بمباران مداوم روسیه مواجه است.»

زلنسکی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که تصویب لایحه کمک مالی در مجلس نمایندگان امریکا، «از گسترش جنگ جلوگیری می‌کند و جان هزاران نفر را نجات می‌دهد.»

اما روسیه در واکنش به این مصوبه ‘می‌گوید گفته است که کمک نظامی امریکا به اوکراین، اسراییل و تایوان، بحران‌های جهانی را تشدید می‌کند.

در مقابل، ناتو هم از تصویب لایحه کمک مالی جدید به اوکراین در مجلس نمایندگان امریکا استقبال کرده است.

از سویی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل در واکنش به مصوبه مجلس نمایندگان امریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشته که این اقدام، نشان دهنده «حمایت محکم دو حزبی از اسراییل و دفاع از تمدن غرب است.»

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*