خانه / افغانستان / امارت اسلامی فعالیت نهاد های سویدن  در افغانستان را متوقف کرد

امارت اسلامی فعالیت نهاد های سویدن  در افغانستان را متوقف کرد

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی اعلام کرد تا زمانی‌که استکهلم بابت توهین به قرآن و عقیده مسلمانان عذرخواهی نکند، فعالیت تمام نهاد های سویدن در افغانستان متوقف خواهد ماند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی روز سه‌شنبه ۱۱ جولای (۲۰ سرطان) با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که نهادهای مرتبط این حکومت مکلف استند که این دستورالعمل را فوری اجرا کنند.

در اعلامیه گفته شده است:‌ “تا زمانی که از این عمل شوم از مسلمانان طلب عفو نشود، امارت اسلامی به توقف تمامی فعالیت‌های کشور سویدن در افغانستان امر می‌دهد”.

همچنان امارت اسلامی از سایر کشورهای مسلمان خواسته است که تعامل خود را با سویدن در برابر این اقدام این کشور بازنگری کنند.

عصر روز چهارشنبه ۲۸ جون، یک شهروند سویدنی عراقی الاصل به نام سلوان مومیکا، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را مقابل مسجد مرکزی شهر استکهلم به آتش کشید که منجر به خشم مسلمانان در سراسر جهان شد.

چندی پیش سازمان همکاری اسلامی نیز در واکنش به سوزاندن قرآن در استکهلم نشست فوق العاده برگزار کرد و طی آن نشست از تمام کشور های اسلامی خواستار اقدام مشترک علیه توهین به مقدسات اسلام شد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*