خانه / افغانستان / امارت اسلامی حضور رهبران گروه داعش در افغانستان را رد کرد

امارت اسلامی حضور رهبران گروه داعش در افغانستان را رد کرد

وزارت خارجه امارت اسلامی اظهارات وزیر خارجه ایران مبنی بر انتقال رهبران داعش از عراق، سوریه و لیبیا به افغانستان را رد کرده و می‌گوید که امارت اسلامی به کسی اجازه نمی دهد که امنیت افغانستان را تهدید کند.

وزارت خارجه ا.ا.ا روز جمعه،۱۲ جولای با انتشار اعلامیه یی نوشته است که درصورتی که ایران درمورد ورود رهبران گروه داعش به افغانستان اطلاعاتی در اختیار دارد آن را با حکومت افغانستان در میان بگذارد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است که افغانستان با کشور های عربی سرحد ندارد و کشور های همسایه باید در عوض مکلفیت های خود را در زمینه حفاظت از سرحدات انجام دهند.

این وزارت همچنان افزوده است که مقامات ایرانی باید بجای «اظهارات نگران‌کنند» در مورد افغانستان بر روابط «سازندهٔ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی» بین ‌دو کشور و ملت‌ همسایه و دوست تمرکز کنند.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در گفتگو با رسانه‌های ایرانی بحث تروریسم در افغانستان را از چالش‌های عمده مقامات امارت اسلامی دانست.

 وزیر خارجه ایران گفته است که بر هیچ کس پوشیده نیست امروز که سران داعش و نیرو‌های کارکشته داعش از عراق، سوریه و بخش‌هایی از لیبیا در این ماه‌ها به داخل افغانستان منتقل شده‌اند.

گفتنی است که با وصف اینکه مقامات امارت اسلامی همواره حضور گروه داعش در افغانستان را رد کرده اما سازمان‌های بین المللی و شماری از کشور‌های منطقه از حضور و فعالیت گروه داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*