خانه / منطقه و جهان / ادامه جنگ داخلی در سودان؛ سازمان ملل: نزدیک به هفت میلیون نفر آواره شده‌اند

ادامه جنگ داخلی در سودان؛ سازمان ملل: نزدیک به هفت میلیون نفر آواره شده‌اند

اداره هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه ملل متحد یا اوچا اعلام کرده که از آغاز جنگ داخلی در سودان تاکنون نزدیک به ۷ میلیون نفر آواره شده‌اند.

همزمان با کشیده شدن درگیری ها در بزرگترین شهر در سودان، اداره هماهنگ کننده سازمان ملل متحد از افزایش بحران بشری در این کشور هشدار می‌دهد.

این نهاد سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود گفته است که از آغاز درگیری های داخلی در سودان تا کنون حدود ۶  اعشاریه هفت نفر در داخل و بیرون از این کشور آوره شده اند.

طبق گزارش های نهاد های بین المللی در این جنگ تا کنون بین ۱۰ الی ۹ هزار نفر کشته و دست‌کم ۱۲ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

بربنیاد گزارش ها، در درگیری‌های سودان بین ارتش این کشور و نیروی شبه‌نظامی هیچ نشانه‌ای از کاهش دیده نمی‌شود. تلاش‌های بین‌المللی برای میانجی‌گری در این مناقشه هم تاکنون شکست خورده و دست‌کم ۹ توافق آتش‌بس ناکام مانده است.

سودان حدود پنج ماه پیش در هرج‌ومرج فرو رفت و تنش‌های طولانی‌مدت بین ارتش این کشور به رهبری ژنرال عبدالفتاح برهان و نیروهای پشتیبانی فوری به فرماندهی محمد حمدان دقلو به جنگ علنی تبدیل شد.

این جنگ در خارطوم، پایتخت سودان، به یک میدان نبرد شهری تبدیل شده است و هیچ یک از طرفین نتوانسته‌اند کنترل شهر را به دست بگیرد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*