خانه / منطقه و جهان / انفجار مرگبار در پاکستان ده‌ها کشته و زخمی  برجای گذاشت

انفجار مرگبار در پاکستان ده‌ها کشته و زخمی  برجای گذاشت

 درپی انفجار مرگبار در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان، دست‌کم ۴۶ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بربنیاد گفته های مقامات امنیتی پاکستان، این انفجار حوالی ساعت ۴:۰۰ عصر امروز (یک‌شنبه، ۸ اسد) به وقت محلی، یک همایش «جمعیت علمای اسلام» شاخه‌‌ی مولانا فضل‌الرحمان را در منطقه‌ی باجور ايالت خیبرپختونخواه هدف قرار داده است.

مقامات امنیتی افزوده که در این انفجار، مولانا ضیاءالله، از رهبران محلی جمعیت علمای اسلام شاخه‌ی مولانا فضل‌الرحمان نیز کشته شده است.

مقام‌های امنیتی پاکستان گفته‌اند که در حال انتقال زخمی‌ها به شفاخانه‌های محلی هستند.

مولانا فضل‌الرحمان، رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان این انفجار را محکوم کرده و خواستار تحقیق در مورد آن شده است.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه تروریستی را نپذیرفته است، اما بیشتر حمله‌های انفجاری و انتحاری از این دست را گروه تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) برعهده می‌گیرد.

مقام‌های پاکستانی به صراحت اعلام کرده‌اند که مذاکره با تی‌تی‌پی بی نتیجه است و تنها گزینه برای این گروه، زمین گذاشتن جنگ‌افزارهای خود و پذیرفتن قانون اساسی پاکستان است. 

گفتنی است که با میانجی گری حکومت امارت اسلامی افغانستان، سال گذشته میلادی آتش‌بس چندماهه‌ای میان تی‌تی‌پی و حکومت پاکستان برقرار شد، اما این آتش‌بس در ماه نوامبر شکسته شد و تی‌تی‌پی به جنگجویانش دستور داد که حمله‌های خود را در پاکستان ازسرگیرند.

با ختم آتش بس میان تی‌تی‌پی و حکومت پاکستان، ایالت خیبرپختونخواه این کشور در ماه‌های اخیر شاهد چندین حمله‌ی تروریستی و حملات مسلحانه بر نیروهای ارتش پاکستان بوده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*