خانه / منطقه و جهان / کمپنی آمریکایی از «پیشرفته‌ترین» بمب‌افکن رادارگریز هسته‌ای رونمایی کرد

کمپنی آمریکایی از «پیشرفته‌ترین» بمب‌افکن رادارگریز هسته‌ای رونمایی کرد

ایالات متحده آمریکا پس از سال ها تلاش برای مجهز ساختن و مدرن سازی تجهیزات نیروهای هوایی خود روز (جمعه، 11 قوس)  از پیشرفته ترین بمب‌افکن رادارگریز هسته‌ای خود رونمایی کرد.

این طیاره که «B-21 Raider» یا «مهاجم بی ۲۱» نام دارد اولین طیاره بمب‌افکن جدید امریکا در طی سه دهه گذشته است. این بمب‌افکن رادارگریز به‌گونه‌ای طراحی شده تا بتواند تا نیم‌قرن نیاز‌های آینده ارتش آمریکا را تامین کند.

به بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر فروند از این طیاره حدود ۷۵۰ میلیون دالر بوده و قرار است نیروی هوایی آمریکا به‌تدریج این محصول را جایگزین بمب‌افکن‌های بی یک و بی دو کند.

به گفته واردن، مدیر اجرایی شرکت «نورثروپ گرومن بی-۲ اسپیریت» روش عملکرد داخلی این بمب‌افکن از نظر قابلیت محاسباتی در مقایسه با «شبح بی-۲» بسیار پیشرفته‌تر است. بر این اساس، این بمب‌افکن رادارگریزتر از نمونه‌ قبلی خود است.

این بمب‌افکن توان پرواز بین قاره‌ای و حمل بمب هسته‌ای و انواع موشک‌های کروز را دارد. توانایی حمل موشک‌های کروز به این بمب‌افکن کمک می‌کند دور از سیستم‌های دفاع هوایی اقدام به شلیک کند.

گفتنی است که این نخستین بمب‌افکن جدید آمریکا است که در ۳۰ سال گذشته از آن رونمایی شده است.

پنتاگون برای مقابله با تهدیدات فزاینده چین و روسیه، در حال مدرن‌سازی بخش‌های سه‌گانه هسته‌ای خود شامل بمب‌افکن‌های هسته‌ای، راکت‌های بالستیک هسته‌ای سیلو-پرتاب و کلاهک‌های زیردریایی است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*