خانه / منطقه و جهان / چراغ سبز روسیه برای مذاکره با اوکراین

چراغ سبز روسیه برای مذاکره با اوکراین

وزارت خارجه روسیه، دولت اوکراین را بازیچه غرب خوانده و گفته است که مسکو با استفاده از راه‌حل‌های دیپلوماتیک برای مذاکره با کی‌یف آماده است و نیز از پیشنهادهای جدی برای ختم جنگ با این کشور استقبال می‌کند.

اما ولادمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین همواره بر ادامه جنگ با روسیه تاکید کرده و روسیه را متهم به بازی کردن با جان اسیران اوکراینی کرده است.

وزارت خارجه روسیه گفته است که این کشور با استفاده از راه‌حل‌های دیپلوماتیک برای مذاکره با اوکراین آماده است.

الیکسی پولیشچاک، رییس معاونت  کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در وزارت خارجه روسیه با اشاره به استقبال مسکو از پیشنهاد های جدی برای حل و فصل دیپلوماتیک مساله اوکراین، دولت کنونی این کشور را بازیچه غرب خوانده است.

“در حال حاضر هیچ امیدی برای دریافت پیشنهادهای قابل تامل و تغییر رویکرد غرب درباره این موضوع وجود ندارد. دولت کنونی کی‌یف، بازیچه غرب به‌خصوص واشنگتن، لندن و بروکسل است. آنها از تشدید بحران اوکراین منفعت می‌برند”.

وی افزوده است که غرب از تشدید بحران نه‌تنها برای تحقق اهداف شان یعنی تحمیل شکست راهبردی به روسیه استفاده می‌کند، بلکه از این جنگ به عنوان ابزاری برای تضعیف اقتصاد رقیبان اروپایی‌شان نیز بهره می‌برند.

از سوی دیگر ولادمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین با تاکید بر ادامه جنگ با روسیه و در واکنش به سقوط طیاره نظامی روسی حامل اسیران اوکراینی گفته است که روسیه با جان اسیران اوکراینی بازی می کند.

“باتوجه به این که هواپیما در خاک روسیه سقوط کرد، احتمال زیاد می‌رود که روسیه عمداً این طیاره را منهدم کرده است. لازم است تا همه حقایق انکار ناپذیر را تا جای ممکن مشخص کنیم.”

هرچند پیش از این ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفته است که اردوی این کشور خواستار افزایش نیروی نظامی و بسیج سربازان تازه‌نفس تا 500 هزار ‌تن می‌باشد، اما میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد زلنسکی با تایید ناکامی تلاش‌های غرب برای منزوی کردن مسکو، گفته است که کی‌یف در بسیج نیرو با مشکل روبه‌رو بوده و از کمک های بیشتر غرب نا امید است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*