خانه / منطقه و جهان / واکنش یمن به حملات اخیر امریکا و بریتانیا

واکنش یمن به حملات اخیر امریکا و بریتانیا

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات اخیر نیروهای نظامی امریکا و بریتانیا به این کشور گفته است که دولت یمن هیچ حمله‌ی را بی‌پاسخ نمی‌ماند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای نظامی یمن صبح امروز (یک‎شنبه، ۱۵ دلو) در بیانیه‌ای اعلام کرده است که طی چند ساعت گذشته نیروهای امریکایی و بریتانیایی ۴۸ بار مناطقی در شهر صنعا، حدیده، صعده، بیضاء، تعز و لحج را هدف قرار داده‌اند.

سریع گفته است: “این گونه حملات مانع از این نخواهد شد که نیروها و ملت یمن دست از حمایت دینی و انسانی خود از فلسطین‌یان در برابر اشغالگری و جنایات اسراییلی‌ها بردارند. حملات متجاوزین بی‌پاسخ نخواهد ماند.”

از سویی هم، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد دولت امریکا گزارش داد که حملات علیه حوثی‌ها جدا از پاسخ امریکا در عراق و سوریه است. این مقام دولت امریکا که نخواسته نامش گرفته شود، به سی‌ان‌ان گفته است:”ما به دنبال تشدید تنش و حملات در پاسخ به اقدامات حوثی‌ها نیستیم. بایدن برای حملات شب گذشته اوایل هفته چراغ سبز نشان داده بود .”

 این در حالی ‌است که شورای امنیت سازمان ملل متحد ۲۱ جدی سال جاری قطعنامه پیشنهاد امریکا و جاپان را علیه یمن درباره حملات در دریای سرخ، تصویب کرد.

این قطعنامه با ۱۱ رای موافق و چهار رای ممتنع روسیه، چین، الجزایر و موزامبیک تصویب شد و پس از آن بر اساس گزارش‌ها، امریکا و بریتانیا حملات متعددی را بر صنعا و دیگر مناطق یمن انجام دادند و این حملات همچنان ادامه دارد.

در تازه‌ترین مورد، سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده امریکا اعلام کرد که در حملات هوایی مشترک با بریتانیا، ۳۶ موضع مربوط به حوثی‌های تحت حمایت ایران را هدف قرار داده است.

سنتکام همچنان گفته است که این حملات به عنوان بخشی از تلاش‌های بین‌المللی جاری برای پاسخ به افزایش فعالیت‌های “بی‌ثبات‌کننده و غیرقانونی” حوثی‌های مورد حمایت ایران انجام شده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*