خانه / افغانستان / واکنش ا.ا به بیانیه شورای امنیت در مورد افغانستان

واکنش ا.ا به بیانیه شورای امنیت در مورد افغانستان

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی ا.ا در واکنش به بیانیه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان می‌گوید که روز گذشته در نشست شورای امنیت به مسایل تکراری و بی‌ارزش پرداخته شده است.
مجاهد در مصاحبه با خبرگزاری رویداد گفته است که نیاز است تا جهان به مسایل مهم و قابل بحث بپردازد تا راه حل های درست برای پیشرفت افغانستان سنجیده و به آن جامه عمل پوشانیده شود.
به نظر می رسد در این نشست به مسایل تکراری و جزئی پرداخته شده است. ا.ا در بخش هایی که در این نشست ذکر شده، دست‌آورد هایی داشته که باید درک شود. بهتر است تمرکز بالای موضوعات مهم و کلیدی افغانستان شده و راه حل های مناسب برای آن سنجیده شود.
شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشر یک بیانیه‌ تاکید کرده که افغانستان برای ادغام مجدد به جامعه جهانی، باید به تعهدات بین‌المللی خود پابند بماند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته در مورد افغانستان نشستی را پشت درهای بسته برگزار کرده و پس از آن یک بیانیه را با امضای نمایندگان یازده کشور عضو این شورا به نشر رساند.
در این بیانیه که توسط کارولین رود ریگوس، رییس این شورای خوانده شد، از امارت اسلامی خواسته شده که دروازه‌های مکتب‌ها را به‌روی تمامی دختران باز کند.

گفتنی است که در این بیانیه، بر کار و آموزش زنان و دختران و همچنان حضور زنان در تمامی جنبه‌های سیاسی تاکید شده است.

این در حالی است که در پایان نشست دو روزه دوحه که از 18 تا 19 ماه جاری میلادی، به میزبانی آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد برگزار شد، از برقراری امنیت سراسری در افغانستان، جلوگیری از کشت و تولید مواد مخدر و همچنان مبارزه علیه گروه‌های تروریستی ستایش شد و از امارت اسلامی خواسته شد که به خواست‌های جامعه جهانی توجه کند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*