خانه / اجتماعی / واکنش‌ها به کشتار غیر نظامیان در غزه

واکنش‌ها به کشتار غیر نظامیان در غزه

حمله نیروهای اسرائیلی بالای غیر نظامیان فلسطینی در شمال غزه که 104 قربانی بر جای گذاشت، واکنش‌های تند جهانی را برانگیخته است.

ستیفان دوجاریک؛ سخنگوی سرمنشی سازمان ملل متحد، می‌گوید که سرمنشی این سازمان، تیراندازی نیروهای اسرائیلی بالای این فلسطینیان را محکوم کرده و یک‌بار دیگر خواستار تأمین آتش‌بس فوری در غزه شد.
ترکیه نیز این حمله‌ی نیروهای اسرائیلی را جنایت و اقدام ضد بشری خوانده و گفته است که نیروهای اسرائیلی به‌گونه‌ی عمدی، بالای این افراد تیراندازی کرده‌اند.
در همین حال متیو میلر؛ سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی امریکا، حمله‌ی نیروهای اسرائیلی بر غیر نظامیان فلسطینی را غم‌انگیز خوانده، می‌گوید که کشورش روند تحقیقات در این زمینه را زیر نظر دارد.

دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا نیز گفته است، حادثه کشته شدن فلسطینی ها هنگام توزیع کمک های بشردوستانه در غزه «هولناک» است. باید درباره قربانیان کشتار هنگام ورود کاروان کمک رسانی تحقیق فوری انجام شود. اسرائیل در ارتباط با تامین رسیدن کمک ها به اهالی غزه مسئول است.

از سویی هم، فرانسه و اسپانیا این حمله را محکوم کرده و آن‌را یک اقدام غیر قابل قبول خوانده‌اند.
این در حالی‌ست که در حمله‌های اسرائیل بر غزه که در هفتم ماه اکتوبر سال گذشته آغاز شد، تا کنون بیش از 30 هزار فلسطینی به‌شمول زنان و کودکان، جان باخته‌اند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*