خانه / منطقه وجهان / محکمه لاهه اتهامات اوکراین علیه روسیه را رد کرد

محکمه لاهه اتهامات اوکراین علیه روسیه را رد کرد

محکمه بین‌المللی عدالت (ICJ) اتهامات اوکراین مبنی بر نقض قوانین بین‌المللی و تامین مالی تروریزم از سوی روسیه را بی‌بنیاد خوانده و رد کرده است.

جوآن دونوگ‌هو، رییس محکمه بین المللی عدالت سازمان ملل متحد اعلام کرده است که این نهاد اکثر شکایت‌های اوکراین علیه روسیه در مورد نقض احتمالی کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریزم را بی‌اساس خوانده است. او گفته است که روسیه تحقیقات لازم درباره افرادی حامی تروریزم در اوکراین را انجام نداده است.

“روسیه تحقیقات لازم درباره افرادی حامی تروریزم در اوکراین را انجام نداده است، بنابر این محکمه لاهه اتهامات اوکراین مبنی بر نقض سایر بندهای کنوانسیون توسط روسیه را رد می‌کند”.

با این حال، ولادمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین گفته است که “پوتین در صورت برقراری آرامش در خطوط مقدم جنگ و توقف آن نیز به حمله بر اوکراین ادامه خواهد داد. پوتین درنده‌ای‌ست که برای حل هر مشکل از اسلحه استفاده می‌کند.” وی افزوده است که کی‌یف در صورت تقویت توان نیروی هوایی خود، قادر خواهد بود که نیروهای روسیه را در اوکراین شکست دهد.

اوکراین در ۱۶ جنوری ۲۰۱۷ میلادی، شکایتی را به محکمه لاهه ارایه کرد و در آن روسیه را به نقض کنوانسیون بین‌المللی برای مقابله با تامین مالی تروریزم و کنوانسیون بین‌المللی مقابله با انواع تبعیض نژادی متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها، اوکراین در شکایت‌نامه ادعا کرده بود که جمهوری دونتسک و جمهوری لوهانسک سازمان‌های تروریستی هستند و روسیه به آن‌ها کمک مالی و تسلیحاتی ارایه کرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*