خانه / منطقه و جهان / عملیات جستجو زلزله زده ترکیه به روز یکشنبه رسمآ به پایان رسید

عملیات جستجو زلزله زده ترکیه به روز یکشنبه رسمآ به پایان رسید

در حالیکه رقم تلفات ناشی از زلزله مرگبار در ترکیه و سوریه به بیش از ۴۶ هزار رسیده است، ادارهٔ مبارزه با آفات طبیعی و پاسخگویی به حالات اضطرار ترکیه اعلام کرد که عملیات جستجو و نجات دیروز یکشنبه رسمآ پایان رسید .

یونس سزار، رئیس اداره مبارزه با حوادث طبیعی ترکیه دیروز یکشنبه به خبرنگاران در انقره گفت که عملیات جستجو به جز شهرهای قهرمان مرعش و هاتای در بقیه ولایت‌ها پایان یافته است.

ترکیه در حالی از توقف عملیات نجات خبر داده که گروه‌های امداد رسان روز شنبه ۱۸ فبروری (۲۹ دلو) حدود ۱۲ روز پس از زلزله دو نفر را در شهر هاتای ترکیه و چند نفر دیگر را در شهر انتاکیای سوریه از زیر آوار نجات دادند.

مقامات و کارمندان صحی در دو کشور گفته اند که تاکنون ۴۰۶۴۲ نفر در ترکیه و حد اقل ۵۸۰۰ نفر در سوریه جان باخته اند که به این حساب شمار مجموعی تلفات ناشی از این زلزله به ۴۶۴۴۲ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، این زلزله ۸.۸ میلیون نفر را در سوریه متاثر ساخته است.

فعالان و امدادگران در مناطق زلزله زده شمال غرب سوریه از کمبود کمک‌های سازمان ملل متحد پس از زلزله ششم ماه فبروری شکایت کردند.

اما نجات رشیدی معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای سوریه دیروز یکشنبه در توییتی گفت که اکثر مردم آسیب دیده به یک نوعی به کمک‌های بشری نیاز دارند.

او گفت، سازمان ملل متحد به رساندن کمک به همه مردم آسیب دیده سوریه کاملاً متعهد است

بر اساس گزارش پس از زلزله، بیش از ۱۴۰ لاری پر از مواد کمکی سازمان ملل متحد از راه ترکیه به مناطق شمال غرب سوریه وارد شده است.

او گفت، سازمان ملل متحد به رساندن کمک به همه مردم آسیب دیده سوریه کاملاً متعهد است.

بر اساس گزارش پس از زلزله، بیش از ۱۴۰ لاری پر از مواد کمکی سازمان ملل متحد از راه ترکیه به مناطق شمال غرب سوریه وارد شده است.

 

 

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*