خانه / افغانستان / سازمان ملل: روزانه ۱۷ هزار مهاجر افغان از پاکستان اخراج می‌شوند

سازمان ملل: روزانه ۱۷ هزار مهاجر افغان از پاکستان اخراج می‌شوند

به دنبال شدت‌گرفتن اخراج مهاجران افغان از پاکستان، سازمان ملل متحد اعلام کرده که پس از اول نوامبر تا کنون روزانه ۱۷ هزار مهاجر افغان از پاکستان اخراج می‌شوند.

فرهان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل می‌گوید که براساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت نزدیک به ۳۷۵ هزار افغان در دو ماه گذشته عمدتاً از طریق گذرگاه های مرزی تورخم و اسپین بولدک پاکستان را ترک کرده اند.

معاون سخنگوی سازمان ملل افزوده که سازمان بین المللی مهاجرت همراه با شرکای بشردوستانه، در پاسخ به اخراج اجباری صدها هزار افغان کاز پاکستان، در گذرگاه‌های مرزی بین پاکستان و افغانستان کمک‌های ضروری را ارائه می‌کنند.

سرپناه، آب، خدمات صحی، اقلام ضروری خانگی، مراقبت های بهداشتی، خدمات حفاظتی و تغذیه، و همچنین پول نقد برای تامین نیازهای اساسی، حمل و نقل و غذا از جمله خدماتی است که به گفته او برای مهاجران برگشته از پاکستان ارائه می شود.

سازمان بین المللی مهاجرت همچنان از وخامت اوضاع زنان و دختران در افغانستان هشدار داده و گفته است که نیازمندی های آنان با نزدیک شدن به فصل زمستان افزایش می یابد.

این سازمان تاکید کرده که که جامعه بین المللی باید حمایت های خود را در زمانی که بودجه برای مردم افغانستان به سرعت در حال کاهش است، افزایش دهد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*