خانه / منطقه وجهان / سازمان ملل: تلفات غیرنظامیان جنگ اوکراین از ۱۰ هزار نفر گذشت

سازمان ملل: تلفات غیرنظامیان جنگ اوکراین از ۱۰ هزار نفر گذشت

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرده که از زمان حمله روسیه به اوکراین در فبروری ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی در این جنگ کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیمی که کشته‌شدگان اخیر این حملات، در مناطقی دور از خطوط مقدم جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته هیئت حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین که ده‌ها ناظر در این کشور دارد، انتظار می‌رود تلفات واقعی این حملات در میان غرنظامیان «به شکل قابل ملاحظه‌ای بیشتر» از آمار رسمی باشد زیرا کار شناسایی و تایید همچنان جریان دارد.

این تحقیقات همچنین تلفات وقایع ماه‌های نخست پس از حمله روسیه، مانند نبرد ماریوپل را شامل می‌شود که ساکنان آن قربانیان غیرنظامی زیادی را گزارش کردند.

براساس گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل اکثر قریب به اتفاق مرگ‌ها ناشی از گلوله‌ها، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای بوده است.

ناظران این سازمان آمار بالای کشته شدن غیر نظامیان را به استفاده نیروهای روسی از موشک‌های دوربرد و انفجارها در مناطق درگیری نسبت می‌دهند.

سازمان ملل هزینه تلفات سنگین انسانی این جنگ را طی ۲۱ ماه گذشته «دردناک» توصیف کرده است.

داده‌های دفتر حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین نشان می‌دهد سالمندانی که ممکن است نتوانند یا نخواهند به مکان‌های امن‌تر نقل مکان کنند، آمار بالایی از کشته‌شدگان در اوکراین را تشکیل می‌دهند.

طبق ارزیابی‌های سازمان ملل بیش از یک سوم قربانیانی که سن آنها تایید شده بالای ۶۰ سال بوده اند، در حالی که این گروه سنی تنها یک چهارم کل جمعیت اوکراین را تشکیل می‌دهد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*