خانه / اقتصادی و افغانستان / سازمان جهانی غذا: پول افغانی کمترین کاهش ارزش را داشته است
سازمان جهانی غذا اعلام کرد ارزش پول افغانی در مقابل دلار آمریکا در ماه‌های اخیر به دلیل جریان پیوسته دلار به آژانس‌های سازمان ملل متحد، ثابت مانده‌است. سازمان جهانی غذا روز گذشته (یکشنبه، 27 حمل) در گزارشی تاکید کرد ارزش پول افغانی در مقایسه با ماه فوریه سال جاری میلادی در برابر دلار آمریکا دو درصد کاهش یافته است. این سازمان به نقل از شاه‌ محمد محرابی، عضو شورای عالی بانک مرکزی صندوق امانت افغانستان، گفت اسکناس‌های جدید افغانی در ماه می سال جاری میلادی به افغانستان وارد خواهد شد. به گفته سازمان جهانی غذا، این اسکناس‌ها توسط یک شرکت فرانسوی چاپ شده است. در این گزارش به نقل از اتحادیه صرافان بازار سرای شهزاده شهر کابل آمده است میزان اسکناس‌های فرسوده ۵۰۰ و هزار افغانی در بازار افزایش یافته و صرافی‌ها را با چالش مواجه کرده است.

سازمان جهانی غذا: پول افغانی کمترین کاهش ارزش را داشته است

سازمان جهانی غذا اعلام کرد تزریق دالر به سیستم اقتصادی افغانستان از سقوط ارزش پول افغانی جلوگیری کرده است.

سازمان جهانی غذا اعلام کرد ارزش پول افغانی در مقابل دالر امریکا در ماه‌های اخیر به دلیل جریان پیوسته دالر به آژانس‌های سازمان ملل متحد، ثابت مانده‌است.

سازمان جهانی غذا در گزارشی تاکید کرد ارزش پول افغانی در مقایسه با ماه فیبروری سال جاری میلادی در برابر دالر امریکا دو درصد کاهش یافته است.

این سازمان به نقل از شاه‌ محمد محرابی، عضو شورای عالی بانک مرکزی صندوق امانت افغانستان، گفت اسکناس‌های جدید افغانی در ماه می سال جاری میلادی به افغانستان وارد خواهد شد.

به گفته سازمان جهانی غذا، این اسکناس‌ها توسط یک شرکت فرانسوی چاپ شده است.

در این گزارش به نقل از اتحادیه صرافان بازار سرای شهزاده شهر کابل آمده است میزان اسکناس‌های فرسوده ۵۰۰ و هزار افغانی در بازار افزایش یافته و صرافی‌ها را با چالش مواجه کرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*