خانه / افغانستان / روز جهانی رادیو؛ ۲۸۰ رادیو در سراسر کشور فعالیت دارند
خبرگزاری رویداد
خبرگزاری رویداد

روز جهانی رادیو؛ ۲۸۰ رادیو در سراسر کشور فعالیت دارند

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی رادیو، مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گویند که در حال حاضر 280 رادیو در سراسر افغانستان فعالیت دارند.
مهاجر فراهی، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، رادیو را یکی از مهمترین رسانه‌ها عنوان کرده و می‌گوید که این رسانه از جایگاه ویژه‌ی نزد مخاطبان خود در کشور برخوردار است. او می‌گوید: «رادیو در افغانستان ده‌ها سال سابقه دارد. در حال حاضر، حدود 280 رادیو در کابل، ولایت‌ها و مناطق دوردست کشور فعالیت دارند.»
مهاجر می‌افزاید که رادیو در پوشش رویداد‌ها، تحلیل و جمع‌آ‌وری اطلاعات، آموزش و آگهی‌دهی به مردم نقش اساسی را ایفا می‌کند.
او همچنان از مسوولان و کارمندان رادیوها می‌خواهد تا در ادای وظایف خود صادق بوده و در آگاهی‌دهی به مردم نقش فعال و بارز داشته باشند.
در همین حال شبنم شهرزاد، یک تن از کارمندان رادیو می‌گوید: «رادیو یک رسانه عام‌فهم است و می‌تواند پیام را به آسانی انتقال دهد. این نوع رسانه بیشترین مخاطبان را به خود اختصاص داده و به آسانی برای هر طبقه‌ی جامعه، قابل دسترس است.»
گفتنی است که همزمان با روزجهانی رادیو، هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، گفته که تصور دنیایی بدون رادیو دشوار است. به گفته یوناما، رادیو یک ابزار قدرتمند است که در ایجاد وحدت میان اتباع افغانستان و نیز در توسعه کشور سهم فعال دارد.
در عین حال، سازمان آموزشی، علمی‌ و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، نیز گفته است که رادیو بیش از هر رسانه‌ی دیگری، در سراسر جهان برای مردم قابل دست‌رس است و همچنان پرکاربردترین رسانه در سطح جهان است.
قابل یادآوری است که ۱۳ فبروری، در سال ۲۰۱۱ میلادی، از سوی یونسکو به عنوان روز جهانی رادیو نامگذاری شده است.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*