خانه / منطقه وجهان / جو بایدن خواستار وقفه در جنگ اسرائیل و حماس شد

جو بایدن خواستار وقفه در جنگ اسرائیل و حماس شد

جو بایدن، رییس جمهور  امریکا می‌گوید که «وقفه‌ای» بشردوستانه در جنگ اسرائیل و حماس صورت گیرد تا کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان برسد و زندانیان نیز رها شوند.

رییس جمهور امریکا که در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمپاین انتخاباتی خود سخنرانی می‌کرد یکی از معترضان صحبت وی را قطع کرد و خواستار آتش‌بس شد.

بایدن در پاسخ به وی گفت: «به نظرم ما به یک وقفه در جنگ نیاز داریم. این وقفه به معنای آن است که فرصتی برای آزاد کردن زندانی‌ها ایجاد می‌کند».

ساعتی بعد کاخ سفید توضیح داد که منظور بایدن از “زندانیان”، گروگان‌هایی است که توسط گروه فلسطینی حماس ربوده شده‌اند.

بربنیاد گزارش ها، کاخ سفید تا کنون از آتش‌بس سخن نگفته چرا که می‌گوید چنین اقدامی تنها به سود حماس خواهد بود. به همین دلیل به جای آتش‌بس خواهان “وقفه انسانی” به منظور رساندن کمک یا امکان تخلیه غیرنظامیان است.

این در حالی است که اسرائیل تا هنوز به درخواست‌ها برای آتش‌بس یا وقفه در جنگ به هدف کمک رسانی به غیرنظامیان فلسطینی پاسخ مثبت نداده است.

قابل شایان است که رییس ‌جمهور امریکا از سوی سازمان ملل و نهاد های بین المللی حقوق بشر و حتا  از سوی اعضای حزب دموکرات در جنگ اسرائیل و حماس زیر فشار قرار دارد و از وی خواسته می شود تا حکم اعلام آتش بس را در غزه صادر کند.

اکثریت اعضای حزب دموکراتیک امریکا به این باور اند که بمباران نوار غزه توسط ارتش اسرائیل مجازات جمعی است و هر چه سریع باید متوقف شده و آتش بس برقرار شود.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*