خانه / منطقه وجهان / ترودو: بازگشت ترامپ به واشنگتن برای کانادا ساده نخواهد بود

ترودو: بازگشت ترامپ به واشنگتن برای کانادا ساده نخواهد بود

جاستن ترودو، نخست‌وزیر کانادا می‌گوید که اگر ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا پیروز شود، «یک عقب‌گرد» خواهد بود که شرایط را برای کانادا سخت می‌کند.

جاستین ترودو که (روز سه‎‌شنبه، ۱۶ جنوری) در اتاق بازرگانی مونترال صحبت می‌کرد گفته است که کانادا اولین دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ را پشت سر گذاشت و در صورت پیروزی او در انتخابات نوامبر امریکا آماده خواهد بود.

نخست وزیر کانادا در ادامه صحبت هایش گفته است که بار اول آسان نبود و اگر بار دومی وجود داشته باشد، باز هم آسان نخواهد بود.

گفتنی است که ترودو روابط دشواری با دونالد ترامپ در دوران نخست ریاست جمهوری وی داشت تا حدی که ترامپ در سال ۲۰۱۸ ترودو را متهم کرد که «آدم ضعیف و ناصادقی» است.

آقای ترودو در ادامه گفته که کار کردن با هر رییس جمهور امریکا حتی باراک اوباما و جو بایدن که با آنها اشتراکات زیادی دارم نیز یک چالش بزرگ بود. نباید تصور کنیم کار کردن با امریکایی ها آسان باشد.

این مقام ارشد کانادا تاکید کرده که مسؤلیت هر نخست وزیر دفاع از منافع کانادا در برابر منافع امریکاست. ما توانستیم این کار را به خوبی انجام بدهیم و برای روبرو شدن با هر تصمیمی که امریکایی ها در نوامبر 2024 بگیرند، آماده خواهیم بود.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ فرد اول در رقابت‌های انتخاب نامزد جمهوریخواهان است.

وی در در یک انتخابات مقدماتی (دوشنبه 15 نوامبر) یک پیروزی قاطع را در آیووا به دست آورد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*