خانه / منطقه و جهان / بریتانیا از اسراییل خواست تا علیه ایران اقدام تلافی‌جویانه انجام ندهد

بریتانیا از اسراییل خواست تا علیه ایران اقدام تلافی‌جویانه انجام ندهد

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا، یک روز پس از حملات تلافی‌جویانه‌ی ایران علیه اسراییل، از اسراییل خواسته است که اقدام تلافی‌جویانه انجام ندهد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، کامرون امروز (دوشنبه، ۲۷ حمل) در گفت‌وگو با رسانه‌ها افزوده است که حملات موشکی و پهپادی ایران، شکستی مضاعف برای این کشور بوده است.

وزیر امور خارجه بریتانیا همچنین به شبکه اسکای نیوز گفته است: «این حمله تقریبا شکستی کامل بود و آنان به دنیا نشان دادند که نیروی شر در منطقه هستند که برای انجام این حمله آماده‌ شدند. بنابراین، ما امیدواریم پاسخی تلافی‌جویانه داده نشود.»

کامرون در گفت‌وگو با تلویزیون بی‌بی‌سی نیز گفته است: «من فکر می‌کنم این کاملاً موجه است که اسراییل فکر کند باید پاسخ دهد زیرا مورد حمله قرار گرفته، اما ما به عنوان دوست از آنها می‌خواهیم که با سر و دل فکر کنند و در حالی که سخت‌گیر هستند باهوش باشند.»

جمهوری اسلامی ایران شنبه‌شب در پاسخ به حمله به کنسولگری‌‌اش در دمشق، پایتخت سوریه، ده‌ها پهپاد و موشک را از داخل خاک ایران به سمت اسراییل پرتاب کرد.

اسراییل گفته است که در همکاری با متحدانش، از جمله امریکا و بریتانیا، ۹۹ درصد از ۳۰۰ موشک‌ و پهپاد ایران را رهگیری کرده است.

پس از این حملات، سازمان ملل و شماری از کشورها آن را محکوم کرد و برای کاهش تنش‌ها خواستار خویشتن‌داری طرفین شدند.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*