خانه / منطقه وجهان / بایدن برای دیدار با نتانیاهو روز چهارشنبه به اسرائیل سفر می‌کند

بایدن برای دیدار با نتانیاهو روز چهارشنبه به اسرائیل سفر می‌کند

آنتونی  بلینکن، وزیر خارجه امریکا خبر داده که جو بایدن، رییس جمهور این کشور برای دیدار با بنیامین نتانیاهو چهارشنبه به اسرائیل سفر خواهد کرد.

آنتونی  بلینکن روز دوشنبه، ۱۶ اکتوبر اعلام کرده که  بایدن روز چهارشنبه به اسرائیل سفر خواهد کرد.

 وزیر خارجه امریکا در ادامه افزود است که امریکا و اسرائیل بر سر طرحی توافق کردند که اجازه می‌دهد کمک‌ها به غیرنظامیان غزه برسد و ضروری است که کمک‌ها به غزه هرچه سریعتر آغاز شود.

وزیر خارجه امریکا اضافه کرده که بایدن در این سفر به هماهنگی نزدیک با شرکای اسرائیلی برای آزادی گروگان‌های حماس تلاش خواهد داد.

بلینکن همچنان افزوده است که رییس جمهور امریکا در دیدار با نتانیاهو تاکیدخواهد کرد که اسرائیل حق دارد از مردم خود در برابر حماس دفاع کند.

گفتنی است که گروه فلسطینی حماس از شنبه ۱۵ میزان عملیات همه جانبه تحت نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع ارتش اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

بربنیاد گزارش رسانه های دولتی اسرائیل طی عملیات غافلگیرانه حماس بر بخش های از این کشور تا کنون یک هزار و 400 اسرائیلی که بیشترین شان غیرنظامیان هستند جان باخته اند.

ارتش اسرائیل در پاسخ به حمله حماس حملات هوایی را بر غزه آغاز کرد که از آغاز این حملات تا کنون بیش از دو هزار و 800 فلسطینی کشته شده اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*