خانه / اجتماعی / اوچا وضعیت آوارگان داخلی افغانستان را نگران کننده خوانده است
خبرگزاری رویداد
خبرگزاری رویداد

اوچا وضعیت آوارگان داخلی افغانستان را نگران کننده خوانده است


دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد (OCHA)، می‌گوید که در حال حاضر حدود ۶.۳ میلیون شهروند افغانستان؛ از هر هفت نفر یک نفر، با آوارگی طولانی‌مدت مواجه اند.
اوچا در گزارش جدید خود در مورد وضعیت بشردوستانه در افغانستان، این آمار را بزرگ‌ترین شمار آوارگان داخلی در جنوب آسیا و دومین شمار آوارگان در سراسر جهان گفته است.
اوچا گفته است که بسیاری از این افراد در بیش از یک‌دهه‌ی گذشته خانه‌های خود را ترک کرده‌اند‌.
دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد گفته است که افغانستان همچنان با عواقب چندین دهه جنگ، بحران‌های ناشی از تغییرات اقلیمی و حوادث طبیعی و فقر فزاینده درگیر است.
در گزارش اوچا آمده است که نهادهای امداد‌‌‌رسان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۱.۴۶ میلیون مهاجر از پاکستان و ایران به افغانستان بازگردند.
در این گزارش آمده است که پیش‌بینی می‌شود که در این سال ۴۸۳ هزار مهاجر از پاکستان و ۹۷۸ هزار مهاجر از ایران به افغانستان بازگردند.
بر اساس این گزارش، بازگشت این تعداد مهاجر فشار بر جامعه‌ی افغانستان را افزایش داده است و شرکای بشردوستانه در حال بررسی نیازهای فوری آنان و همچنین یافتن راه‌حل‌های طولانی‌مدت هستند.
اوچا در سال ۲۰۲۳ میلادی شمار افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان را ۲۹.۲ میلیون نفر اعلام کرده بود، اما امسال گفته است که ۲۳.۷ میلیون نفر در این کشور نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند.
دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد در گزارش خود گفته است کاهش درگیری پس از آگست سال ۲۰۲۱ و ثبات نسبی اقتصادی در دوازده ماه اخیر، باعث شده است که افراد نیازمند نسبت به آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۶ درصد کاهش یابد.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*