خانه / منطقه و جهان / انتخابات پاکستان؛ حزب تحریک انصاف با کسب ۹۱ کرسی پیش‌تاز است

انتخابات پاکستان؛ حزب تحریک انصاف با کسب ۹۱ کرسی پیش‌تاز است

کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرده که نامزدهای مستقل اما وابسته به عمران خان، نخست وزیر پیشین و رهبر حزب تحریک انصاف، تاکنون ۹۱ کرسی پارلمان پاکستان را از آن خود کرده‌اند.

بربنیاد گزارش این کمیسیون، حزب مسلم لیگ به رهبری نواز شریف، نخست وزیر پیشین این کشور تاکنون با ۷۱ کرسی، در رتبه دوم و حزب مردم پاکستان به رهبری بلاول بوتو زرداری، نیز با ۵۴ کرسی در رتبه سوم بیشترین کرسی‌ها قرار دارند.

براساس گزارش‌ها،  حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان و حزب مسلم لیگ به رهبری نواز شریف هردو پس از برگزاری انتخابات و شمارش آرای ابتدایی ادعای پیروزی کرده‌اند.

گفتنی است که انتخابات سرتاسری پاکستان روز پنج‌شنبه، ۱۹ دلو در بحبوحه تنش‌های سیاسی میان احزاب و تهدیدات امنیتی در ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختون‌خواه این کشور برگزار شد.

براساس گزارش رسانه‌های پاکستان، در این انتخابات بیش از ۱۲۸ میلیون نفر واجد شرایط رای‌دهی بودند.

دولت موقت پاکستان به هدف تامین امنیت، خدمات انترنت و تیلفون‌ها را در روز انتخابات قطع کرده بود که بیشتر شهروندان پاکستان از آن شکایت کرده و شفافیت انتخابات در این کشور را زیر سوال برده‌اند.

هم‌زمان با این، وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در واکنش به برگزاری انتخابات پاکستان، در اعلامیه‌ای از محدودیت‌های اعمال شده بر روند انتخابات پاکستان ابراز نگرانی کرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*