خانه / منطقه و جهان / امریکا پیشنهاد پوتین برای آتش‌بس در اوکراین را رد کرد

امریکا پیشنهاد پوتین برای آتش‌بس در اوکراین را رد کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه روسی گزارش داده که ایالات متحده امریکا پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، مبنی بر توقف جنگ در اوکراین را رد کرده است.

رویترز امروز (چهارشنبه، ۲۵ دلو) نوشته است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در سال ۲۰۲۳ از طریق شرکای مسکو در خاورمیانه، پیام‌های مبنی بر توقف جنگ اوکراین به امریکا فرستاده است.

براساس گزارش رویترز، پوتین در پیشنهاد خود به امریکا، توقف درگیری‌ها در مناطق که جنگ جریان دارد را مطرح کرده، اما همچنان تاکید کرده بود که نیروهای ارتش روسیه از مناطق تسخیر شده عقب‌نشینی نخواهند کرد.

منابع آگاه روسی به رویترز گفته‌اند که ایالات متحده در پیوند به پیشنهاد رییس جمهور روسیه، واکنش منفی نشان داده و تاکید کرده است که در هر نوع مذاکراتی که اوکراین شامل آن نباشد، اشتراک نخواهد کرد.

هم‌زمان با این، منابع روسی به رویترز گفتند که این پیشنهاد، بهترین فرصت برای برقراری آتش‌بس در اوکراین بود که با پاسخ منفی امریکایی‌ها مواجه شد.

بر براساس گزارش‌ها، کرملین، کاخ ریاست جمهوری روسیه گزارش رویترز را رد کرده و گفته است که رییس‌جمهور روسیه هیچ پیشنهادی در مورد آتش‌بس در اوکراین به امریکا نداده است.

با این حال، وزارت خارجه ایالات متحده تاکنون در پیوند به این گزارش اظهارنظر نکرده‌اند.

رویترز این گزارش را در حالی نشر کرده که حزب جمهوری‌خواهان در کنگره امریکا ماه‌هاست که با طرح تصویب کمک‌ها به اوکراین مخالفت نشان داده‌اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*