خانه / منطقه وجهان / ادامه حملات اسرائیل بر رفح با وجود مخالفت‌های جهانی

ادامه حملات اسرائیل بر رفح با وجود مخالفت‌های جهانی

اردوی اسرائیل با وجود مخالفت‌های جهانی، شب گذشته حملات هوایی بر شهر رفح را آغاز کرد و شماری از فلسطینیان از اثر آن جان‌های شان را از دست دادند.

براساس اعلامیه مقام‌های فلسطینی، در اثر این حملات، 14 فلسطینی از بین رفته‌اند که کودکان و زنان نیز شامل آنان می‌باشند.

وزارت خارجه فلسطین با نشر یک اعلامیه حملات اسرائیل بر شهر رفح را محکوم کرده و گفته است که این حملات بدون اطلاع قبلی صورت گرفته و ممکن است طی ساعات آینده حملات دیگری نیز صورت گیرد.

این حمله واکنش‌های جهانی را به همراه داشته و رهبران شماری از کشورها ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل، خواهان پایان فوری جنگ در غزه شده‌اند.

ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران در پیامش به مناسب سال جدید خورشیدی، به حملات اسرائیل بر نواره غزه اشاره کرده و گفته که رژیم اسرائیل به دنبال از بین بردن همه آثار حیات و هویت فلسطینی، ایجاد شرایط فروپاشی اجتماعی و مدنی و کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه و کرانۀ باختری است.

از سوی دیگر جورجیا ملونی، صدراعظم ایتالیا در یک نشست اعلام کرد که کشورش با عملیات اسرائیل در رفح شدیداً مخالف است و نباید رژیم اسرائیل دست به کشتار افراد بی‌گناه بزند.

حملات اسرائیل در حالی گسترش یافته که از 7 اکتوبر تا کنون، بیش از 31 هزار فلسطینی در اثر این حملات جان‌های شان را از دست داده‌اند و بیش از 71 هزارتن دیگر زخمی شده‌اند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*