خانه / جهان / احتمال حمله ناروی به روسیه
خبرگزاری رویداد
خبرگزاری رویداد

احتمال حمله ناروی به روسیه

وزیر دفاع ناروی خواستار آمادگی این کشور ‌برای رویارویی احتمالی با روسیه پس از پایان بحران اوکراین شد.


خبرگزاری نووستی گزارش داده است که بیورن آریولدگرام؛ وزیر دفاع ناروی خواستار آمادگی این کشور ‌برای رویارویی احتمالی با روسیه پس از پایان بحران اوکراین شده است.
وزیر دفاع ناروی گفت:«ناروی و نیروهای دفاعی آن باید برای درگیری احتمالی آماده شوند، ما باید بتوانیم به موقع و با همکاری متحدان خود به آن پاسخ دهیم.»
وی گفت که روسیه می‌خواهد با انجام نوعی «حمله تلافی‌جویانه» انتقام پیوستن فنلاند و سویدن به ناتو را بگیرد.
وی ادعا کرد که روسیه ممکن است در پاسخ به عضویت فنلاند و سویدن در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اقدام تلافی‌جویانه نشان دهد. سایر کشورهای ناتو نیز به صراحت نسبت به تجاوزات روسیه و برنامه های برهم زدن صلح در منطقه در چند ماه گذشته هشدار داده اند.
وی خطاب به مقام‌های نظامی کشورش گفت که به نظر می‌رسد در دوره بعد از اتمام جنگ اوکراین نیز از سمت روسیه تهدید نظامی وجود دارد. روسیه تا مدت‌ها به عنوان یک تهدید وجود خواهد داشت.
گفتنی است که ماه گذشته، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان نیز هشدار داده بود که روسیه احتمالاً پنج تا هشت سال دیگر به یک کشور ناتو حمله خواهد کرد.
ماه دسامبر یاچک سیویرا؛ رئیس آژانس امنیت ملی پولند نیز در مصاحبه با روزنامه دزینیک تخمین زد که روسیه می‌تواند ظرف سه سال به کشورهای ناتو حمله کند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*