خانه / افغانستان / آلودگی صوتی؛ چالشی که پایتخت نشینان را به ستوه آورده است

آلودگی صوتی؛ چالشی که پایتخت نشینان را به ستوه آورده است

آلودگی صوتی، صداهای ناهنجار و ناراحت‌کننده‌ی‌ست که توسط انسان‌ها، حیوانات و ماشین‌آلات تولید شده و فعالیت‌های عصبی انسان را تخریب می‌کنند. شماری از شهروندان پایتخت از افزایش این صداهای ناهنجار شکایت دارند و از مسوولین می‌خواهند که در این عرصه اقدامات لازم را انجام دهند.

امان‌الله، راننده‌ی تاکسی در شهر کابل می‌گوید که آلودگی صوتی سیستم عصبی او را به مشکل مواجه کرده است. او در صحبت با خبرگزاری رویداد می‌گوید: «روزانه در شهر کار می‌کنم، شب که به خانه برمی‌گردم حتا نمی‌توانم با کودکانم درست صحبت کنم. آلودگی صوتی همه را خسته می‌سازد».

شریفه، دیگر باشنده کابل می‌گوید: «اخیرا آلودگی صوتی و آلودگی هوا هردو بسیار زیاد شده، هم مردم و هم شاروالی باید در این قسمت توجه کنند».

مسوولان در شاروالی کابل می‌گویند که آلودگی صوتی مشکلی است که در دراز مدت باید حل شود. نعمت‌الله بارکزی، سخنگوی شاروالی کابل در صحبت با خبرگزاری رویداد می‌گوید: «ما برای کاهش این معضله برنامه‌های آگهی‌دهی به راه انداختیم و همچنان با اشخاصِ که در این چالش نقش دارند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و نیز  بلندگوهایی که در شهر آلودگی تولید می‌کنند را ضبط می‌کنیم».

بارکزی همچنان از شهروندان می‌خواهد که در راستای کاهش آلودگی‌ها، با مسوولین همکاری کنند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*