خانه / افغانستان / انستیتوت صلح امریکا: اقتصاد افغانستان در لبه پرتگاه قرار دارد

انستیتوت صلح امریکا: اقتصاد افغانستان در لبه پرتگاه قرار دارد

انستیتوت صلح ایالات متحده امریکا در گزارش تازه خود اعلام کرده که اقتصاد افغانستان بار دیگر در لبه پرتگاه قرار گفته است.

انستیتوت صلح امریکا شامگاه روز جمعه، ۲۷ عقرب با بررسی گزارش‌های پسین بانک جهانی درباره اوضاع اقتصادی افغانستان، گفته است که اقتصاد افغانستان در لبه پرتگاه قرار دارد.

این اظهارات را ویلیام برد کارشناس توسعه اقتصاد و سکات وردن مدیر بخش افغانستان و آسیای مرکزی در این انستیتوت مطرح کرده‌اند.

کارشناسان ارشد اقتصادی در انستیتوت صلح امریکا با بررسی گزارش‌های اخیر بانک جهانی از وضعیت افغانستان گفته‌اند که با گذشت بیش از دو سال از به قدرت رسیدن ا.ا، افغانستان همچنان یکی از فقیرترین کشورهای جهان با برخی از بالاترین نیازهای بشردوستانه است.

با این حال وزارت اقتصاد حکومت سرپرست افغانستان گزارش انستیتوت صلح امریکا در مورد وضعیت وخیم اقتصادی افغانستان را بی اساس و مغرضانه خواند.

این وزارت بامداد امروزیک‌شنبه(28 عقرب) در اعلامیه‌ی گفته که گزارش انستیتوت صلح امریکا در مورد وخیم شدن وضعیت اقتصادی افغانستان بی اساس و مغرضانه است.

در اعلامیه ای وزارت اقتصاد ا.ا آمده است که دست آورد‌های مهم و پیشرفت قابل توجهی در بخش اقتصادی صورت گرفته است.

در اعلامیه همچنان افزوده شده است که عملکرد و اجرآت شاخص‌های عمده اقتصادی مانند کاهش نرخ تورم، ثبات ارزش پول افغانی، افزایش عواید ملی و صادارات، تمویل مخارج عادی و پروژه‌های انکشافی از درآمدهای داخلی بدون کمک خارجی نمایان‌گر پیشرفت واقعی و تحرک اقتصادی افغانستان است‌.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*