خانه / منطقه و جهان / ۱۲ نظامی ترکیه در شمال عراق کشته شدند

۱۲ نظامی ترکیه در شمال عراق کشته شدند

رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که در درگیری میان نیروهای ارتش این کشور با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک‌) در شمال عراق دست‌کم ۱۲ نظامی ترکیه کشته شده‌اند.

رسانه‌های ترکیه روز شنبه، ۲۳ دسامبر به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش دادند که ۱۲ نظامی این کشور در نتیجه حمله نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک‌) در نزدیکی منطقه مرزی شمال عراق کشته و یک نظامی تورک زخمی شدند.

وزارت دفاع ترکیه همچنان اعلام کرده که در پاسخ به حمله‌ی نیروهای حزب کارگران (پ‌ک‌ک‌) بر ارتش این کشور در دو روز گذشته به بیش از ۲۵ پایگاه این  گروه در شمال عراق حمله کرده است.

ارتش ترکیه در سال‌های اخیر به هدف از بین بردن نیروهای پ‌ک‌ک، به صورت  متداوم مناطق شمالی عراق را هدف قرار داده است. این حمله‌ها بارها به کشته شدن غیرنظامیان منجر شده و خشم بغداد را برانگیخته است.

با این حال، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، روز شنبه طی سخنرانی وعده داد که از حزب کارگران کردستان در عراق و سوریه انتقام خواهد گرفت. او گفت: «ما راهبرد خود برای از بین بردن تروریسم در سرچشمه، تا از بین رفتن آخرین تروریست را عملی می‌کنیم.»

حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک‌)  در سال ۱۹۸۴ شورش مسلحانه علیه انقره را برای تحقق حقوق کردهای ترکیه آغاز کرد. از آن زمان تاکنون، بیش از ۴۰ هزار نفر در درگیری‌های بین دو طرف کشته شدند.

اتحادیه اروپا، ایالات متحده امریکا و ترکیه «پ‌ک‌ک» را گروهی «تروریستی» اعلام کرده‌اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*