خانه / سیاسی / کیم جونگ اون: کوریای شمالی جایگاه خود به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای را حفظ خواهد کرد

کیم جونگ اون: کوریای شمالی جایگاه خود به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای را حفظ خواهد کرد

کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، گفته است که حفظ و اعمال جایگاه کوریای شمالی به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای، تنها راه مقابله با وضعیت پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی امنیت جهانی است.

به گزارش خبرگزاری دولتی کوریای شمالی، کیم در نشست کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کوریای شمالی که از شنبه تا دوشنبه برگزار شد، گفت «رویدادها و حوادثی شگفت‌آور و غیرقابل تصور» به دلیل «طمع زورگویانه قدرت‌های سلطه‌طلب» در حال وقوع است و همین امر باعث تشدید درگیری‌ها در نقاط مختلف جهان شده است.

او ایالات متحده را مسئول تشدید خونریزی‌ها در اروپا و خاورمیانه دانست و واشنگتن و کوریای جنوبی را متهم کرد که با تقویت مداوم همکاری‌های هسته‌ای خود، وضعیت امنیتی در شبه‌جزیره کوریا را خطرناک‌تر کرده‌اند.

به گفته کیم، هدف از گسترش و تقویت مداوم نیروی هسته‌ای و استفاده کامل از جایگاه یک کشور دارای سلاح هسته‌ای، مقابله فعال و مطمئن با شرایط پیچیده نظامی و سیاسی جهان است.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

x

شاید بپسندید

آغاز مذاکرات امریکا و ایران در سوئیس زیر سایه بسته شدن تنگه هرمز

جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور امریکا، روز یکشنبه در رأس هیأت امریکایی وارد ...