خانه / ورزش / وینیسیوس جونیور: لالیگای اسپانیا اکنون متعلق به نژادپرستان است

وینیسیوس جونیور: لالیگای اسپانیا اکنون متعلق به نژادپرستان است

وینیسیوس جونیور، ستاره رئال مادرید، یکشنبه شب برای چندمین بار با توهین نژادی روبه‌رو شد و رفتار هواداران والنسیا با مهاجم برزیلی و بی‌تفاوتی لالیگا، انتقادهای بین‌المللی زیادی در پی داشته است.

رئال‌ مادرید اگرچه در لالیگا مقابل والنسیا یک برصفر شکست خورد اما نتیجه این بازی همچنان تحت‌الشعاع توهین‌های نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی قرار دارد.

در پی توهین هواداران تیم فوتبال والنسیا به وینیسیوس جونیور، بازیکنان فعلی و پیشین فوتبال همبستگی خود را با وینیسیوس نشان دادند.

تماشاگران حاضر در ورزشگاه مستایا بارها وینیسیوس را «میمون» خطاب ‌کردند. در آخرین ثانیه‌ها، جنجال این بازی با اخراج وینیسیوس تکمیل شد. مهاجم برزیلی برای زدن گل تساوی تلاش می‌کرد که مدافع والنسیا با توپ اضافه در زمین، موقعیت گل را از او گرفت و این شروع درگیری بین بازیکنان دو تیم بود.

وینیسیوس پس از بازی یک‌شنبه شب گفت که «لالیگای اسپانیا اکنون متعلق به نژادپرستان است» و «اسپانیا به عنوان یک کشور نژادپرست شناخته می‌شود.»

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا با تأکید بر «همبستگی کامل با وینیسیوس»، گفت: «نژادپرستی در فوتبال و جامعه جایی ندارد و فیفا در کنار همه بازیکنانی است که در چنین شرایطی قرار گرفته‌اند.»

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، بعد از بازی در انتقاد از این رفتارها گفت: «در این شرایط نمی‌توان فوتبال بازی کرد. حتی اگر برده بودیم هم این حرف‌ها را می‌زدم. آن‌ها حمله ما را با پرتاب توپ متوقف کردند، دائما به وینیسیوس فحاشی می‌شد و در پایان هم به او کارت قرمز دادند. خیلی غمگینم. ما در ۲۰۲۳ زندگی می‌کنیم و باید به نژادپرستی پایان دهیم. در حال حاضر پروتکل مشخصی وجود دارد. داور بار اول تذکر می‌دهد و اگر توهین‌ها ادامه یابد، بازی باید تعطیل شود.»

پس از این اتفاق، چهره‌های مشهوری مانند نیمار، امباپه، ریو فردیناند، ژاوی، سرمربی بارسا و لولا، رئیس جمهوری برزیل، از وینیسیوس حمایت کردند. با این حال، خاویر تباس، رئیس لالیگا، با ستاره برزیلی همدردی نکرد و او را مقصر این اتفاقات دانست؛ واکنشی که بسیار عجیب بود.

باشگاه رئال مادرید نیز پس از بی‌توجهی لالیگا به این ماجرا، از باشگاه والنسیا به دادگاه عالی اسپانیا شکایت کرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*